Hlavní obsah
Volkswagen I.D. Concept Foto: Škoda

Volkswagen I.D. už se testuje, do roka má být na trhu

Současná generace Volkswagenu Golf má svou elektrickou verzi, nazvanou e-Golf. Ta příští, osmá, by už elektroverzi mít neměla. Automobilka místo ní začne budovat rodinu elektromobilů I.D. a první její člen už prochází testováním na jihu Afriky.

Volkswagen I.D. Concept Foto: Škoda
Volkswagen I.D. už se testuje, do roka má být na trhu

Fotografie testovaných kousků byly zveřejněny koncem minulého týdne na Twitteru s informací, že testování probíhá v Jihoafrické republice. Volkswagen už dříve uvedl, že plánuje zahájení výroby na listopad 2019.

Kamuflovaný vůz svým prosklením trochu připomíná MPV - takto velká pevná okénka u A-sloupků připomenou Citroën C4 Picasso -, ale podle dostupných informací by rozměrově mělo I.D. být na roveň Volkswagenu Golf.

Předzvěstí tohoto sériového modelu byl koncept I.D., který byl odhalen v roce 2016. Tvar pátých dveří na kamuflovaném autě vypadá velmi podobný těm na konceptu, trochu odlišná jsou ovšem kola a samozřejmě přední i zadní světla.

Volkswagen I.D. Concept

Foto: Volkswagen

Jinak to vypadá, že produkční I.D. - možná nazvaný I.D. Neo - bude konceptu dost blízko, snad i s tlustým C-sloupkem, poznávacím znamením všech generací Volkswagenu Golf.

Golfu toho má být podobného víc, včetně toho nejdůležitějšího - ceny. Podle dřívějších slov Thomase Ulbricha, člena představenstva Volkswagenu pro e-mobilitu, by měla být na roveň dieselovému autu stejné třídy. Základní cena golfu s naftovým motorem je v ČR v současnosti od 542 do 603 tisíc korun podle výkonu motoru a výbavy vozu.

Druhou důležitou věcí u elektromobilu je dojezd na jedno nabití - a ten by u I.D. měl podle tweetu Jürgena Stackmanna, člena představenstva Volkswagenu, činit až 550 kilometrů.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků