Hlavní obsah

Vlajkové mercedesy již budou moci řídit samy. Pomalu a na určených úsecích

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dva luxusní modely od Mercedesu, třídu S a plně elektrické EQS, bude možné v Německu brzy objednat s technologií podmíněného samořízení. Od 17. května bude pro oba sedany za příplatek nabízen systém Drive Pilot, který umožňuje řidiči za určitých podmínek předat systému veškeré řízení.

Testování systému Mercedes-Benz Drive Pilot v provozuVideo: Mercedes-Benz/Novinky.cz

 
Článek

Mercedes-Benz se v prosinci stal první automobilkou, která získala mezinárodní schválení pro autonomní technologii úrovně 3. Na řadě je nyní uvedení systému na trh.

Mercedes si za Drive Pilot u třídy S vyžádá 5000 eur a u EQS 7430 eur, tedy v přepočtu 123 tisíc, respektive 183 tisíc korun. Příplatky zahrnují jak požadovaný hardware včetně senzorů, laserových radarů či nových tlačítek na věnci volantu, tak software.

Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla

AutoMoto

Třetí úroveň z pěti neznamená plně autonomní vozidlo. Systém používaný Mercedesem umožňuje řidiči svěřit veškeré úkoly spojené s řízením technice v hustém provozu nebo na vhodných dálnicích v Německu s rychlostí maximálně 60 kilometrů za hodinu.

Řidič se za těchto podmínek může zcela přestat věnovat řízení pomocí systému, který řídí rychlost a vzdálenost, stejně jako navádí vozidlo v jeho jízdním pruhu. Krom zmíněných lidarů a dalších senzorů k tomu používá i velmi přesné určení polohy, díky novému modulu ve střeše.

To je podstatný rozdíl oproti dosud používané úrovni 2, která vyžaduje interakci řidiče neustále, což si takové vozy kontrolují typicky měřením počtu dotyků rukou na volantu za určený čas. Systém také reaguje na neočekávané dopravní situace, kterým se dokáže vyhnout.

EQS je elektrickou vlajkovou lodí Mercedesu. Na 300 km se dobije za 15 minut

AutoMoto

„Mercedes-Benz je prvním výrobcem, který zavedl do sériové výroby systém úrovně 3 s mezinárodně platnou certifikací,“ říká Britta Seegerová, členka představenstva společnosti.

„Jako první krok nabízíme přední technologie v Německu ve třídě S a EQS. Zároveň chceme do konce roku získat certifikaci také v USA.“

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám