Článek
Letos se v krásném prostředí italského městečka sešlo celkem 48 extrémně drahých a přitom nádherných automobilů, jenž pocházely z let 1914 až 1972. Součástí setkání je i vyhlašování několika kategorií v soutěži o nejkrásnější automobil.
Letos cenu Trofeo BMW Group (BMW je dlouholetým partnerem soutěže) a hlavní cenu Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2006 získalo Ferrari 410 SA Pinin Farina z roku 1959 sběratele Petera Kalikowa. Tento krásný vůz byl postaven pouze ve dvanácti exemplářích.
Coppa d'Oro Villa d'Este, tedy cena návštěvníků přehlídky, připadla ohromnému bílému vozu Isotto Fraschini 8 A SS z roku 1930. Čtyřmístný kabriolet kapotovala slavná firma Castagna. Historie tohoto automobilu je silně spjata s USA, kam byl vůz vyvezen a padesát let jej vlastnil jistý americký právník.
Cenu Trofeo Rolls-Royce za nejkrásnější modifikaci vozu této britské značky si odvezl Rolls-Royce Phantom I Experimental Jarvis z roku 1928. Ten byl sedmdesátým vozem testovací série vozů Rolls-Royce. Automobil byl dlouho v držení indického maharadži Badahura a v sedmdesátých letech se vrátil zpět do Evropy. Další ceny si rozdělily Bentley R Type Continental (1954), Bugatti 57 (1939) a Ferrari 250 GTO (1963).