Hlavní obsah

V Česku vzniklo elektroauto Luka EV, motory má integrované přímo v kolech

Česká společnost MW Motors, sídlící nedaleko Plzně, vyvinula elektromobil, který zaujme už na první pohled svými retrospektivními tvary. Kromě vnějšího designu zaujme i použitá technika - elektromotory jsou totiž integrované přímo v kolech vozu.

V Česku vzniklo elektroauto Luka EV, motory má integrované přímo v kolech

Design odkazuje na 60. léta minulého století a nutno dodat, že autu sluší. Připomíná starší MG nebo BMW 507 a alespoň z fotografií auto působí jako profesionální projekt. Rozměry funkčního prototypu, který se ve firemním videu ukázal s registračními značkami, jsou následující: 4050 × 1620 × 1220 mm (délka/šířka/výška).

Dojezd na jedno nabití činí rovných 300 kilometrů (dle interních zkoušek firmy, zatím to není oficiální údaj). Baterie se na 80 procent kapacity dobijí za pouhou jednu hodinu.

Luka EV

Foto: MW Motors

Váha pouhých 815 kilogramů, i díky hliníku

Auto nazvané Luka EV není díky použitému technickému řešení vůbec těžké - váží 815 kilogramů, což je na elektrické auto sympaticky málo. Je to i díky použití hliníku v podvozku.

Nejvyšší rychlost činí pouhých 147 km/h, zrychlení na 100 km/h je pak otázkou rovněž jen průměrných 9,6 sekundy. Uvnitř uvidíte kůži a karbon, retro vzhled je zde v kontrastu s obřím barevným dotykovým displejem.

Luka EV

Foto: MW Motors

Luka EV může legálně jezdit po silnicích, ohledně prodeje zatím MW Motors neřekl nic konkrétního. Víme, že vznikly minimálně dva funkční kusy, koupit si další vyrobený ale zatím není možné. Zveřejněna ještě nebyla ani cena.

Luka EV

Foto: MW Motors

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků