Hlavní obsah

Tunel Mrázovka: past na neukázněné řidiče

Novinky, Andrej Poliak

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Ve čtvrtek se stane skutečností propojení Strahovského tunelu s Radlickou ulicí v Praze. Jedna z nejvýznamnějších pražských staveb, která spolykala kolem sedmi miliard korun, bude podle sdělení policie v obou tubusech vybavena inteligentním kamerovým systémem Unicam Velocity pro měření rychlosti. Neukáznění řidiči tak budou mít o čem přemýšlet.

Foto: Vratislav Tobola

Odbavovací terminál

Článek

Systém Unicam Velocity již od prosince funguje v úseku mezi Mrázovkou a Zlíchovským okruhem na Praze 5. Oproti běžně používaným radarům, které měří rychlost v daném místě, dokáže nový systém měřit rychlost projíždějících vozidel v celém úseku, na který je nastaven. "Měřený úsek může být dlouhý několik set metrů, ale i několik kilometrů," informoval Novinky Ladislav Bernášek z pražské policie.

.: ANKETA
Jakou úlohu podle vás plní statické radary na českých silnicích?
Hlasujte v anketě na konci článku.

Unicam Velocity je certifikovaným systémem, což v praxi znamená, že snímky mohou být využívány při projednávání přestupků. Řidiči, kteří novým tunel budou od čtvrtka projíždět, tak budou nuceni dodržovat nejvyšší povolenou rychlost v celém jeho úseku. Policie si od tohoto systému hodně slibuje a věří, že se osvědčí. V takovém případě "se předpokládá jeho instalace i na dalších místech v Praze," uvedl Bernášek.

Bezpečnost řidičů především

Mrázovka je jedním z nejnovějších tunelů v Evropě a po stránce technologického vybavení patří k nejbezpečnějším. Tvořího ho 8 provozních celků: strojní zařízení, světelná signalizace, vzduchotechnika, zařízení pro automatiku provozu, silnoproudé a slaboproudé technologie, technologie trafostanic a čerpací stanice.

Na mimořádné situace v provozu reaguje automatický systém. V případě požáru je aktivováno požární větrání, které odvádí kouř a vzniklé teplo. Oheň je lokalizován pomocí speciálního detekčního systému. Samozřejmostí jsou výklenky s hláskami SOS, které umožňují komunikaci s řídícím střediskem tunelu, a únikové cesty. Hlásky SOS jsou vybaveny vlastními protipožárními dveřmi a odsáváním.Tunel je pod trvalým televizním dohledem a pro oznámení mimořádné situace slouží hlasitý rozhlas.

Stavba Mrázovky začala na konci roku 1998 s rozpočtem 4,5 miliardy korun. Původně měla být dokončena před třemi lety, avšak kvůli opakovaným odvoláváním ekologů se protáhla a podle zástupců Metrostavu i prodražila. Hlavním argumentem pro její realizaci bylo ulehčení dopravně exponované části hlavního města. Podle odhadů odborníků tudy ve špičce denně projede přes 50 000 automobilů. Provoz v přilehlých ulicích má klesnout až o 20 procent.

Anketa

Jakou úlohu podle vás plní statické radary na českých silnicích?
významnou, nutí řidiče dodržovat rychlost
22,7 %
žádnou, řidiči pouze přibrzdí
77,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 2201 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Související články

V sobotu do nitra Tunelů Mrázovka

V sobotu budou mít obyvatelé i návštěvníci hlavního města Prahy po třech letech opět jedinečnou možnost navštívit stavbu Tunelů Mrázovka, které jsou součástí...

Výběr článků

Načítám