Hlavní obsah
Starší varianta EP Tenderu s benzínovým generátorem uvnitř na autosalonu v Ženevě v roce 2016 Foto: Profimedia.cz

Trápí vás nízký dojezd elektromobilu? Zapřáhněte vozíček s dodatečnou baterií

Vypadá to jako špatný vtip nebo jako apríl, ale je to tvrdá realita - francouzská společnost EP Tender pracuje na powerbance pro elektromobily ve formě malého vozíčku. A není to první její projekt tohoto typu.

Starší varianta EP Tenderu s benzínovým generátorem uvnitř na autosalonu v Ženevě v roce 2016 Foto: Profimedia.cz
Trápí vás nízký dojezd elektromobilu? Zapřáhněte vozíček s dodatečnou baterií

Dojezd elektromobilů na jedno nabití a dlouhá doba doplňování energie jsou v současnosti spolu s vysokou pořizovací cenou největší problémy rozmachu této technologie jak v osobních autech, tak i v nákladní autodopravě. Francouzská firma EP Tender však pro osobní vozy nabízí řešení – nabíjecí přívěs. Jmenuje se Tender, jako lokomotivní tendr.

A přesně tím i je – je to prostě přívěs, který dokáže váš Renault Zoe nabít, a to za jízdy. Firma podle svého webu v současnosti pracuje na vozíčku, v němž je uložena baterie o kapacitě 36,5 kWh. Cílem vývoje je dostat se na 60 kWh.

Už těch šestatřicet není vůbec špatné číslo, třeba Hyundai Ioniq Electric má baterie o 38,3 kWh a zmíněný Renault Zoe měl před faceliftem 40kWh baterií, po faceliftu je k mání s 52kWh baterií. Podle efektivity přenosu energie z vozíčku do baterie vozidla tedy můžeme odhadovat, že bude znamenat nějakých 200–250 km dojezdu.

Na rozdíl od vestavěné baterie však má Tender zásadní výhodu, že dokáže vůz nabíjet za jízdy. A také má být vybitý Tender možné vyměnit za jiný, nabitý. Podle dostupných informací je Tender v současnosti kompatibilní jen s Renaultem Zoe, neboť je vůz nutné drobně upravit jednak pro tažení přívěsu a jednak pro nabíjení za jízdy.

To už ale není problém, neboť firma má s nabíjecími vozíčky zkušenosti. Už v letech 2013 a 2014 představila variantu s 22kW benzínovým generátorem, který měl zásobu paliva ekvivalentní 80 kilowatthodinám uloženým v baterii.

Tato varianta je podle dostupných informací již ve zkušebním provozu na francouzských silnicích, ale obrázků na sociálních médiích není moc a většina z nich je datovaných do let 2017 a 2018.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků