Hlavní obsah
Nová Toyota Supra Foto: Toyota 4X

Toyota oficiálně odhaluje novou Supru. Vrací se po sedmnácti letech

Na autosalonu v Detroitu Japonci představují Toyotu GR Supra. Sportovní kupé se na scénu vrací po sedmnácti letech, čemuž pomohla také spolupráce s BMW.

Nová Toyota Supra Foto: Toyota 4X
Toyota oficiálně odhaluje novou Supru. Vrací se po sedmnácti letech

Toyota své příznivce velmi dlouho napínala, co se nové generace či spíše znovuzrození sportovního kupé Supra týče. Viděli jsme několik upoutávek, a to nikoli poslední týdny, ale měsíce až roky. Maskovaný prototyp se tak stal snad už věcí veřejnou, byl všude a bylo toho moc.

To nemění nic na tom, že jde o fascinující počin. Toyota tím ukazuje, že nejen hybridními SUV chce být dále proslavena, ale že duch motorsportu u Japonců stále žije. V dnešní době je tato filozofie zastřešena pod písmeny GR, tedy Gazoo Racing. Závodní oddělení se postaralo pod svou značkou poprvé oficiálně o malý Yaris GRMN.

Nová Toyota Supra

Foto: Toyota

Nová „GR Supra” přijíždí na sdílené platformě s novým BMW Z4, jehož premiéry jsme již byli svědky. Dvojice si striktně rozdělí karosářské varianty, BMW bude vždy otevřené, naopak Toyota jen jako kupé.

Šest v řadě

I motor je sdílený. Třílitrový řadový šestiválec s jedním dvoukomorovým turbodmychadlem má 340 koňských sil a 500 Nm maximálního točivého momentu. Spojen je zatím výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou. K dispozici jsou režimy Normal a Sport, z nuly na stovku novinka zrychlí za 4,3 sekundy.

Nová Toyota Supra

Foto: Toyota

Těžiště je údajně nižší než u kompaktního GT86. Pohotovostní hmotnost 1495 kilogramů je rozložena ideálně mezi nápravy v poměru 50:50. Nová konstrukce zavěšení zahrnuje vzpěry McPherson s vinutými pružinami a dvojitými klouby na přední nápravě, resp. pětiprvkový systém vzadu. V příplatkové výbavě najdete i aktivní zadní diferenciál, adaptivní tlumiče či devatenáctipalcové kované disky kol.

Uvnitř dárce poznáte

V kokpitu jsou k vidění nízko ukotvená sedadla. Před řidičem je pak digitální přístrojový štít. Dominuje centrální displej multimédií o úhlopříčce 8,8 palce. Jde podle všeho o systém iDrive převzatý od BMW. Bavorský vliv najdete uvnitř leckde, třeba na kličkách dveří, ovládání svícení, tlačítek na volantu, panelu klimatizace a další.

Podle českého zastoupení začne předprodej novinky u nás ještě letos v lednu. Do konce měsíce se dozvíme i podrobný ceník a termín předání prvních vozů.

Nová Toyota Supra

Foto: Toyota

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků