Hlavní obsah

Toyota oficiálně odhaluje novou Supru. Vrací se po sedmnácti letech

Právo, laz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na autosalonu v Detroitu Japonci představují Toyotu GR Supra. Sportovní kupé se na scénu vrací po sedmnácti letech, čemuž pomohla také spolupráce s BMW.

Foto: Toyota 4X

Nová Toyota Supra

Článek

Toyota své příznivce velmi dlouho napínala, co se nové generace či spíše znovuzrození sportovního kupé Supra týče. Viděli jsme několik upoutávek, a to nikoli poslední týdny, ale měsíce až roky. Maskovaný prototyp se tak stal snad už věcí veřejnou, byl všude a bylo toho moc.

To nemění nic na tom, že jde o fascinující počin. Toyota tím ukazuje, že nejen hybridními SUV chce být dále proslavena, ale že duch motorsportu u Japonců stále žije. V dnešní době je tato filozofie zastřešena pod písmeny GR, tedy Gazoo Racing. Závodní oddělení se postaralo pod svou značkou poprvé oficiálně o malý Yaris GRMN.

Foto: Toyota

Nová Toyota Supra

Nová „GR Supra” přijíždí na sdílené platformě s novým BMW Z4, jehož premiéry jsme již byli svědky. Dvojice si striktně rozdělí karosářské varianty, BMW bude vždy otevřené, naopak Toyota jen jako kupé.

Šest v řadě

I motor je sdílený. Třílitrový řadový šestiválec s jedním dvoukomorovým turbodmychadlem má 340 koňských sil a 500 Nm maximálního točivého momentu. Spojen je zatím výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou. K dispozici jsou režimy Normal a Sport, z nuly na stovku novinka zrychlí za 4,3 sekundy.

Foto: Toyota

Nová Toyota Supra

Těžiště je údajně nižší než u kompaktního GT86. Pohotovostní hmotnost 1495 kilogramů je rozložena ideálně mezi nápravy v poměru 50:50. Nová konstrukce zavěšení zahrnuje vzpěry McPherson s vinutými pružinami a dvojitými klouby na přední nápravě, resp. pětiprvkový systém vzadu. V příplatkové výbavě najdete i aktivní zadní diferenciál, adaptivní tlumiče či devatenáctipalcové kované disky kol.

Uvnitř dárce poznáte

V kokpitu jsou k vidění nízko ukotvená sedadla. Před řidičem je pak digitální přístrojový štít. Dominuje centrální displej multimédií o úhlopříčce 8,8 palce. Jde podle všeho o systém iDrive převzatý od BMW. Bavorský vliv najdete uvnitř leckde, třeba na kličkách dveří, ovládání svícení, tlačítek na volantu, panelu klimatizace a další.

Podle českého zastoupení začne předprodej novinky u nás ještě letos v lednu. Do konce měsíce se dozvíme i podrobný ceník a termín předání prvních vozů.

Foto: Toyota

Nová Toyota Supra

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám