Hlavní obsah

Toyota konečně ukázala sportovní kupé GT 86

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Toyota po dvou letech, kdy veřejnosti ukazovala pouze koncepty, konečně představila sériovou verzi svého sportovního kupé vyvíjeného společně se Subaru. Sportovní kupé se nakonec jmenuje GT 86 a prodávat se začne v létě příštího roku.

Článek

Toyota GT 86 má – jak se na sportovní auto sluší – poháněná zadní kola. Jde o čtyřmístné kupé, jeho rozměry jsou ale kompaktní - 4 240 mm na délku, výška  1 285 mm a rozvor náprav 2 570 mm. Také těžiště je nízké – 475 mm. Motor s protiběžnými písty je umístěn co nejníže a současně co nejvíce vzadu, rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu má tak blízko ideálu – konkrétně je to 53:47.

Použitý motor má zdvihový objem 1998 ccm, čtyři válce, přímé vstřikování a vysoký kompresní poměr (12, 5:1). Jeho výkon 200 koní na první pohled neoslní, je ovšem nutné si uvědomit, že jde o vysokootáčkový atmosférický motor, který pohání poměrně lehké auto s pohotovostní hmotností 1200 kilogramů.

Největšího výkonu dosahuje motor při 7000 otáčkách, 205 Nm je dostupných při 6600 otáčkách. Je tedy jasné, že jde o motor, který bude lačnit po vytočení k červenému poli. Zrychlení na stovku, maximální rychlost, ani spotřebu paliva Toyota prozatím nezveřejnila.

Základem jsou litá kola s průměrem sedmnácti palců a hezké detaily jako je zadní spoiler či zdvojená koncovka výfuku. Uvnitř je imitace karbonu a odlehčené pedály. Volant má průměr pouhých 365 mm a jde o nejmenší volant v historii všech modelů japonského výrobce. Systém ESP má být naladěn tak, aby řidiče i při ostré jízdě co nejméně rušil.

Prodej na evropských trzích bude zahájen v létě 2012. Ceny zatím nebyly zveřejněny. Naživo se nový sporťák poprvé představí 30. listopadu na prknech tokijského autosalonu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám