Článek
Autoklub celkem otestoval devět pneumatik, přičemž jedna byla letní. U osmi druhů pneumatik šlo o nové (nepoužité) zimní pláště, a pro srovnání byla testována i sada letních pneumatik (Hankook Optimo K4 15). Každá z testovaných sad představovala deset stejných pneumatik. Před testováním byly všechny gumy „zajety“ – bylo s nimi najeto cca 200 kilometrů.
Testování se uskutečnilo na sněhu na zkušebních drahách ve švýcarském Ulrichenu a na mokrém a suchém povrchu na zkušebním polygonu poblíž německého Hannoveru. K testování byly podle Autoklubu použity vozy Volkswagen Golf VI generace, Audi A4 a Audi A3.
Test zimních pneu - 205/55 R16 | celkové hodnocení |
---|---|
Continental ContiContiWinterContact TS830 | 100 % |
Michelin Primacy Alpin 3 | 98 % |
Pirelli W210 Sottozero II | 97,2 % |
Nokian WR G2 | 96,9 % |
Debica Frigo 2 | 96,8 % |
Hankook Icebear W440 | 96,4 % |
Barum Polaris 2 | 96,3 % |
Kumho I´Zen KW23 | 95,9 % |
Hankook Optimo K4 15 – (letní pneu) | 65,1 % |
Letní pneumatika dle předpokladů zcela propadla
Pneumatika Continental ContiWinterContact TS830 se v konečných výsledcích ukázala celkově jako nejlepší, i když v některých částech testu se jako první neumístila.
V testování na suchém povrchu byla nejlepší letní pneumatika Hankook Optimo K4 15, a následovaly Nokian WR G2, těsně za ní Michelin Primacy Alpin 3, potom Pirelli W210 Sottozero II a následovaly stejně hodnocené pneumatiky Continental ContiWinterContact TS830 a Hankook Icebear W440.
Na mokrém povrchu bylo pořadí Continental ContiWinterContact TS830, Debica Frigo 2, Hankook Optimo K4 15, Michelin Primacy Alpin 3.
Na sněhu bylo pořadí Continental ContiWinterContact TS830, a s odstupem Barum Polaris 2, Pirelli W210 Sottozero II, Kumho I´Zen KW23; letní pneumatika Hankook Optimo K4 15 zcela propadla, na sněhu byla prakticky nepoužitelná.
Čtyři pravidla pro použití zimních pneumatik |
---|
1. Zimní pneumatiky musí být obuty na všech čtyřech kolech (kombinace zimních a letních pneumatik je nebezpečná, zejména při brzdění) |
2. Minimální hloubka dezénu je 4 mm (brzdná dráha při hloubce 4 mm je oproti brzdné dráze nových pneumatik o polovinu delší; při hloubce 2 mm dokonce o 70 %) |
3. Používat by se měly po dobu čtyř zimních měsíců (rozhodující je průměrná denní teplota + 10 stupňů Celsia) |
4. Stejné zimní pneumatiky by se měly používat nejdéle čtyři sezóny (materiál běhounu časem tvrdne a ztrácí své „zimní“ vlastnosti) |
Zdroj: Autoklub ČR |