Hlavní obsah
Jmenuje se „Vader”, tedy holandsky „otec” - buď podle Darth Vadera, nebo že to je otec všech Leonů ST Cupra. Foto: Siemoneit Racing 3x

Tenhle kombík je rychlejší než vrcholné ferrari

Neděláme si legraci, opravdu před námi stojí kombík značky Seat, který je o chloupek výkonnější a rychlejší než vrcholné ferrari. Jen je o něco novější a prošel kúrou u německého úpravce Siemoneit Racing. Má to ale háček.

Jmenuje se „Vader”, tedy holandsky „otec” - buď podle Darth Vadera, nebo že to je otec všech Leonů ST Cupra. Foto: Siemoneit Racing 3x
Tenhle kombík je rychlejší než vrcholné ferrari

Tuner Siemoneit Racing vzal Seat Leon Cupra ST a nainstaloval větší turbodmychadlo a mezichladiče stlačeného vzduchu, upravil sací trakt i výfukový systém a nainstaloval silnější palivové čerpadlo a ostřejší sedmikotoučové spojky pro převodovku DSG.

Spolu s úpravou řídící jednotky tak z třech stovek koní a 380 N.m standardního modelu udělal 521 koní a 620 N.m. Podle tunera to stačí ke zrychlení na stovku za 3,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 280 km/h.

Pět sedadel, prostorný zavazadelník, stovka hluboko pod čtyři vteřiny.

Foto: Siemoneit Racing

Které vrcholné ferrari že těmito čísly překonává? Model F50. Pravda, tomu letos bude čtyřiadvacet let, ale to nic nemění na tom, že bylo ve své době vrcholem nabídky maranellského výrobce a že je dodnes sběrateli i znalci velmi ceněné.

Pohání ho atmosféricky plněný vidlicový dvanáctiválec o objemu 4,7 litru, který dává 519 koní a 471 N.m - upravený seat má o dva koníky víc. Zrychlení ferrari na stovku je 3,7 sekundy, o tři desetinky horší.

Ferrari F50 (červené v popředí) je ikonou své doby.

Foto: Ferrari

Zpět k seatu - kromě úprav motoru tu je i lepší odpružení V3+ od firmy KW a karbon-keramické brzdy z Audi RS3, takže udržet tohle stádo na uzdě by nemělo být nadlidským úkolem. Zejména když už sériový Leon ST Cupra má podvozek velmi povedený.

Čekáte onen háček? Podle tunera nemá úprava na 521 koní a 620 N.m posvěcení německého TÜV, obdoby českých STK, takže ji Siemoneit nabízí jen pro export mimo Německo nebo pro použití mimo veřejné silnice. Jak by to bylo s přihlášením v Česku, je otázkou.

Pod devatenáctipalcovými koly jsou vpředu karbon-keramické brzdy z Audi RS3. Cena úpravy vypadá podle toho.

Foto: Siemoneit Racing

V nabídce je i úprava plně legální pro silniční provoz, ovšem ta má „jen” 450 koní. Její výhodou ale je cena - 14 900 eur (cca 380 tisíc korun) oproti 23 800 eurům (cca 608 tisícům korun) za 521k variantu.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků