Hlavní obsah
Nová tatra má šest řiditelných náprav. Foto: Jaroslav Ožana, ČTK

Tatra vyrobila unikátní nákladní vůz dlouhý 18 metrů

Kopřivnická automobilka Tatra vyrobila nákladní vůz dlouhý 18 metrů. Má osm náprav, z toho šest řiditelných. Auto se ovšem nebude vyrábět sériově, montovat se bude ročně jen několik kusů. První vznikl speciálně pro německou firmu, která na podvozek namontuje vrtnou plošinu. Podle mluvčí závodu Kateřiny Navarové jde o největší nákladní vozidlo vyrobené v historii českého automobilového průmyslu.

Nová tatra má šest řiditelných náprav. Foto: Jaroslav Ožana, ČTK
Tatra vyrobila unikátní nákladní vůz dlouhý 18 metrů

Výroba vozidla trvala asi šest měsíců, neboť se prakticky jednalo o práci srovnatelnou s vývojem nového typu. Motor bude pohánět kola i nástavbu.

"I s nástavbou bude vážit 90 tun, výkon bude necelých 1200 koní, na silnici ho elektronika omezí na 600 koní. Vozidlo je homologováno pro pohyb v běžném silničním provozu, maximální rychlost je 60 kilometrů za hodinu, průměr otáčení 60 metrů," popsala Navarová.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Největší auto české automobilové historie

Foto: Jaroslav Ožana, ČTK

Tatra by chtěla každoročně prodat pět až deset kusů takových vozidel. "Toto vozidlo ukazuje nové směřování Tatry, která se chce zaměřit na úzce specializovaná vozidla s výrazně vyšší přidanou hodnotou, než mají sériově vyráběné vozy," uvedla mluvčí.

Auta podobných rozměrů - raketové nosiče - se podle ní v Evropě vyrábějí pouze v Rusku a Bělorusku. Jejich šířka však neumožňuje provoz po evropských silnicích.

Automobilka Tatra vyrobila v Kopřivnici vůz dlouhý 18 metrů.

Foto: Jaroslav Ožana, ČTK

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků