Článek
Ještě před dvěma lety v Táboře jezdil i typ 280.08. Tento legendární maďarský kloubový autobus se na českých silnicích objevoval od roku 1974. Provoz jednoho ale MHD ukončilo a prodalo ho sběratelům. Autobusy to jsou prý spolehlivé.
Starý Ikarus láká do Tábora příznivce starých vozů. Podle ředitele divize MHD společnosti Connex Petra Pistulky se na něj jezdí dívat. Obyvatelé Tábora k němu ale žádný úzký vztah nemají, radši by jezdili v nových vozech, poznamenal. Stejně tak řidiči by dali přednost modernějším autobusům. Starý Ikarus nemá automatickou převodovku, a tak řidiči musejí ručně řadit.
Po Táboře jezdí i novější nízkopodlažními typy ikarusů. MDH disponuje celkem čtyřmi vozy typu 412 a kloubovým modelem Ikarus 417. "Ikarus 417 máme od roku 1999 a je jediný v republice," doplnil Pistulka. Nízkopodlažní ikarusy se budou snažit provozovat, dokud na ně budou náhradní díly.