Hlavní obsah
Porsche Cayenne první generace Foto: Porsche 2x

Statisíce porschí musí do servisu, zaparkovaná se můžou rozjet

Jezdíte-li starším Porsche Panamera nebo Cayenne, čeká vás krátká návštěva servisu, a to kvůli závadě na vedení voliče převodovky. Prozatím existuje snadná pomoc - vždy zatahujte parkovací brzdu.

Porsche Cayenne první generace Foto: Porsche 2x
Statisíce porschí musí do servisu, zaparkovaná se můžou rozjet

Automobilka Porsche vyhlásila svolávací akci na díl, jehož výměna zabere hodinu, ale problém, který by mohl způsobit, je nesmírný. Jde o plastové pouzdro kabelu voliče převodovky - podle vyjádření automobilky u něj nelze garantovat životnost stejnou, jakou má zbytek auta.

„Pokud uživatel vyvine určitou sílu při zařazování nebo vyřazování převodového stupně, uvedené plastové pouzdro by mohlo prasknout. Vzniklá vůle může v takovém případě negativně ovlivnit propojení mezi voličem převodovky a samotnou převodovou skříní,” uvedla automobilka v prohlášení.

Porsche Panamera první generace

Foto: Porsche

Jinými slovy, pokud je pouzdro prasklé, i když zařadíte P po zaparkování, není jisté, že je skutečně parkovací režim zařazen a parkovací západka zapadne správně na své místo. To znamená, že se auto může samovolně rozjet.

Celosvětově se tento problém týká 336 858 vozidel; v Česku z toho podle Porsche jezdí 693 aut. Dotčeny jsou panamery vyrobené od 20. srpna 2008 do 13. září 2016 a cayenny vyrobené od 23. června 2002 do 5. února 2010.

Majitelé aut by měli během srpna dostat pozvánku k servisnímu zákroku, který bude bezplatný a zabere zhruba hodinu. Do té doby existuje jednoduché řešení - spolu se zařazením P vždy zatáhněte i parkovací brzdu.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků