Hlavní obsah

Skvosty automobilové historie soutěží v Mladé Boleslavi

V pátek se do Mladé Boleslavi sjeli milovníci starých aut, aby mohli sledovat prestižní závod automobilových a motocyklových veteránů. Na této rallye, která figuruje na seznamu mezinárodní federace FIVA mezi nejvýznamnějšími soutěžemi svého druhu, rozehřálo motory čtyřicet čtyři automobilů a jeden motocykl. Posádky měly v pátek za úkol zdolat devadesát kilometrů dlouhou trať se zastávkou na zámku Loučeň.

Skvosty automobilové historie soutěží v Mladé Boleslavi

Původně se na startu očekávalo 47 automobilů, tři závodníci ale nakonec účast odřekli. "Jeden mustang měl potíže na cestě, museli ho odtáhnout. V jiném případě zase závodník potřeboval odvézt manželku do nemocnice," uvedla za organizátory Šimonová.

Chevrolet Corvette z roku 1960.

Foto: Petrášek Radek, ČTK

Soutěž má mezinárodní účast, zastoupeni jsou Češi, Němci a v jednom případě i Brit, který jede na místě spolujezdce.

Vůz Škoda Tudor z roku 1950.

Foto: Petrášek Radek, ČTK

Klání potrvá do neděle, závodníky čeká celkem 300 kilometrů dlouhá trať. Jakési "zahřívací kolo" se uskutečnilo již ve čtvrtek večer, kdy byla rallye slavnostně zahájena. Starty a cíle jednotlivých etap jsou vždy Mladé Boleslavi.

Vůz značky Laurin a Klement z roku 1923

Foto: Radek Petrášek, ČTK

Nechybí české skvosty

Diváci si mohou během soutěže prohlédnout řadu skvostů automobilové historie. Protože se závod jede v Čechách, je logické, že nejpočetněji zastoupeny jsou vozy z mladoboleslavské automobilky, tedy Laurin & Klement nebo Škoda.

Na snímku je vůz MG typu TC z roku 1949.

Foto: Petrášek Radek, ČTK

Nejstarším vozidlem je RAF typ H-10, vyrobený v roce 1909. Za pozornost ale stojí třeba i Rolls Royce 20/25 Boat Tail Speedster z roku 1930 či MG typ B, vyrobený v roce 1964 a do Česka dovezený z USA v roce 2003, zatímco poslední americká registrace pochází z roku 1979 z Kalifornie.

Sportovní vůz MG typu B z roku 1964.

Foto: Petrášek Radek, ČTK

Do soutěže mohla být zařazena pouze originální vozidla, která byla vyráběna sériově a která schválila technická komise FIVA.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků