Hlavní obsah
Barokní detektivka Foto: archiv zámku Žďár nad Sázavou

Škoda Octavia v nárazových testech obstála

V nové sérii nárazových testů sdružení Euro NCAP bylo náročným zkouškám vystaveno třináct nových automobilů plus jeden vůz v opakovaném testu. Mezi novinkami nechyběla ani mladoboleslavská Škoda Octavia, která si však oproti předchozímu modelu moc nepolepšila, když v ochraně posádky získala stejně jako v roce 2001 čtyři z pěti hvězdiček.

Barokní detektivka Foto: archiv zámku Žďár nad Sázavou
Škoda Octavia v nárazových testech obstála

Pro zveřejnění nové série crash testů si sdružení Euro NCAP vybralo stadión fotbalového klubu Real Madrid Santiago Bernabeu. Mezi dalšími testovanými vozy nechyběly hity jako Citroën C4, Ford Focus, BMW řady 1 a 5 či Seat Altea.

Poměrně dobře si v testech vedli zástupci v třídách supermini a malý rodinný vůz. Euro NCAP v tiskové zprávě konstatuje, že tyto vozy se stávají čím dál více bezpečnějšími. Nejlépe si mezi supermini vedl Renault Modus, v rodinných vozech prvenství získal Citroën C4 v provedení pětidvéřového hatchbacku.

Škoda Octavia

Bodový zisk - srovnání testů 2001 a 2004
Test20042001
Čelní náraz11 (69%) 10 (63 %)
Boční16 (89%) 15 (83 %)
Celkem27 25
Ochrana chodců17 (47%) -
Ochrana dětí37 (76%) -

Škoda Octavia poskytuje posádce poměrně slušnou ochranu. Oproti předcházejícímu modelu si v případě čelního a bočního nárazu dokonce mírně polepšila z 25 na 27 bodů. Ve výsledku to však i tentokrát stačilo na čtyři hvězdičky z pěti.

Při čelním nárazu jsou řidič a spolujezdec ve předu poměrně slušně chráněni v oblasti hlavy. U řidiče je riziková oblast kolen. Velmi dobrého výsledku Škoda Octavia dosáhla v případě bočního nárazu. Ochrana posádky je dobrá rovněž díky hrudním airbagům v sedačkách.

Na velmi dobré úrovni je ochrana dětských pasažérů a chodců. Automobilka by však podle Euro NCAP měla zlepšit varování před umístněním dětské sedačky na přední sedadlo spolujezdce při nevypnutém airbagu.  

Octavia je vybavena předními airbagy a postranními v sedačkách. Přední bezpečnostní pásy mají omezovač tahu a na zadních bočních sedadlech jsou úchyty dětských sedaček ISOFIX .V základu je rovněž ABS. Hlavové airbagy jsou za příplatek.

 

Výsledky nárazových testů Euro NCAP (hvězdičky)
Euro NCAPOchrana posádky (max 5)Ochrana dětí (max 5)Ochrana chodců (max 4)
Supermini
Renault Modus 541
Hyundai Getz 441
Fiat Panda 321
KIA Picanto 341
Malé rodinné vozy
Citroën C4 543
Ford Focus 542
BMW 1-Series 531
Rodinné vozy
Citroën C5 531
Skoda Octavia 442
Limuzíny
Audi A6 541
BMW 5-Series 441
MPV
Seat Altea 543
Off-Road
VW Touareg 541
Aktualizace dřívějšího testu
Mazda 2 432
yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků