Hlavní obsah
Škoda Karoq Foto: Škoda Auto

Škoda nestíhá, kromě fabií bude v Německu lakovat i karoqy

Výrobní kapacity Škody jedou v Česku na plné obrátky. Loni se začala část produkce modelu Fabia lakovat v 700 kilometrů vzdáleném závodu v Osnabrücku, od konce letošního roku se podle informací Novinek do Německa budou vozit svařené karoserie ještě jednoho modelu - Karoqu.

Škoda Karoq Foto: Škoda Auto
Škoda nestíhá, kromě fabií bude v Německu lakovat i karoqy

„Abychom pokryli zvýšenou poptávku po našem nejnovějším modelu Karoq, rozhodli jsme se využít výrobní kapacity v rámci koncernu Volkswagen a zahájit od konce roku 2018 a v roce 2019 dodatečné lakování v německém závodu Volkswagen Osnabrück,” popsala pro Novinky.cz Kamila Biddle z tiskového oddělení automobilky.

V současné době se každý pracovní den v německém Osnabrücku nalakuje 300 karoserií modelu Fabia, uvádí únorové číslo firemního časopisu Škoda Mobil. Zpočátku se svařené karoserie vozily nákladními auty, od poloviny března jsou to výhradně vlaky. Jedna vlaková souprava převeze 208 karoserií a podle našich informací tento logistický oříšek funguje velmi dobře - lakované karoserie se do domovské továrny vrací „právě včas”.

Škoda Auto v hlavním výrobním závodě buduje novou lakovnu za 5,5 miliardy korun. Do provozu by měla být uvedena v červnu příštího roku. Pracovat zde bude zhruba  650 zaměstnanců, které bude automobilka lovit i v zahraničí - v Mladé Boleslavi i jeho okolí už „není kde brát”. Škoda Auto jen v hlavním výrobním závodě zaměstnává přes 20 tisíc lidí, celkem v Česku - bez dodavatelských firem - zhruba 30 tisíc.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků