Hlavní obsah

SCG 003 Stradale: Závodní superauto pro silnice

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jim Glickenhaus je burzovní makléř, byznysmen a investor, který získal tolik peněz, že se stal váženým zákazníkem Ferrari. A když mu Ferrari nevyšlo ve všem vstříc, postavil si vlastní auto. A s ním chce být nejrychlejší. Všude. Na okruhu i na silnici.

Foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

SCG 003 Stradale

Článek

Jim Glickenhaus byl takový fanoušek Ferrari, že si nechal před lety postavit jedno speciálně pro sebe. Tahle jednokusová série P4/5 byla vlastně začátkem podobných akcí pro movité majitele. Jenže když chtěl tento burzián s autem začít závodit, Ferrari mu nevyšlo vstříc. A tak založil vlastní značku Scuderia Cameron Glickenhaus a postavil vlastní auto SCG 003. Toho musel postavit tři kusy, aby se mohl začít účastnit okruhového seriálu. Postavil je.

Teď na ženevském autosalonu představil silniční verzi Stradale, která je dokonce silnější a lehčí než závodní kusy. Vlastně se ale tohle auto od těch závodních moc neliší. Je to závodní monstrum s homologací. Pod kapotou je vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru s dvojicí turbodmychadel. Výkon má 596 kW (800 koní), točivý moment 850 Nm, závodní sekvenční převodovku a provozní hmotnost 1360 kg. Na stovku zrychlí za méně než tři sekundy a maximální rychlost je 350 km/h.

Foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

SCG 003 Stradale

Nejrychlejší? Nejrychlejší!

A teď tu máme auto, které by mělo být pekelně rychlé. Jim Glickenhaus říká, že nejrychlejší. Na severní smyčce Nürburgringu by prý dosavadní rekord Porsche obral o dalších třicet sekund! Samozřejmě že většina lidí, kteří se kolem aut pohybují, se jen usmívá a s tímto mužem moc nemluví.

Jeho ataky na všechny superparty kolem jsou totiž pověstné. Jim Glickenhaus tak nabízí, že se poměří všichni najednou. Sjedou se na Nürburgring a ukážou světu, jak kdo na tom je. Jenže zkuste na jeden dvorek nalákat deset kohoutů, kde devět nakonec bude muset odtáhnout s oškubaným peřím. Těm devíti by se taková marketingová podpora nelíbila. A tak z toho asi nebude nic.

Mecenáš

Zajímavé je i to, že časopis Car and Driver propočítal, že cena, za kterou nyní Jim Glickenhaus auto prodává, bude dost velká. Do projektu nalil z vlastního dvacet miliónů dolarů (500 000 000 korun) a jedno auto stojí 25 000 000 korun. Teď jsou prý prodané tři kusy. To máte dohromady krásných 75 000 000 korun v kase. Každý rok by chtěl postavit dalších osm kusů (tedy 200 000 000 Kč). Aby se mu to vyplatilo, musí tři až čtyři roky prodat všech osm plánovaných aut.

Jenže za dva roky bude tohle auto už totálně mimo. Takže Jim Glickenhaus vlastně výrobu bude stále dotovat a jeho vize, že na prodeji získá 10 000 000 dolarů (250 000 000 korun) na vstup do LeMans asi bude špatná.

Reklama

Výběr článků

Načítám