Hlavní obsah
Renault Mégane R.S. Trophy Foto: Renault 3x

Renault v Česku nabízí ostřejší Mégane R.S. Za verzi Trophy připlatíte sto tisíc

Renault Mégane R.S. se v Česku dočkal verze Trophy. Ta je nejostřejší ze tří konfigurací, s největším zaměřením na okruhové použití. Nabízí tak nejen vyšší výkon motoru.

Renault Mégane R.S. Trophy Foto: Renault 3x
Renault v Česku nabízí ostřejší Mégane R.S. Za verzi Trophy připlatíte sto tisíc

V minulých generacích se Mégane vyladěný divizí RenaultSport stal ikonou sportovních hatchbacků. Navázat na to chce třetí vydání. Minimálně po stránce členění variant na to jde tradičně. Od standardní verze, která je určena především na řádění po okreskách a na každodenní pohodlné používání, přes ostřejší Cup se sníženým podvozkem a mechanickým samosvorným diferenciálem se dostáváme ke Trophy.

Všechny varianty jsou k dispozici s manuální i dvouspojkovou převodovkou. Za dvouspojku vždy připlatíte 40 tisíc, od základních 740 900 korun si lze připlatit rovněž 40 tisíc právě za Cup či 100 tisíc za variantu Trophy.

Renault Mégane R.S. Trophy

Foto: Renault

Výsledná cena pak činí 840 tisíc za verzi Trophy s manuálem. Ta má v základu samosvor, bi-metalové brzdové kotouče, vestavěnou telemetrii, volant s alcantarou a především rovných 300 koní, tedy o dvacet více a ostřejší nastavení podvozku či natáčení zadních kol.

Kroutící moment se zvýšil na 420 Nm (+30 Nm) u převodovky EDC a 400 Nm (+10 Nm) u manuální převodovky. Rotor turbodmychadla, který se otáčí rychlostí cca 200 000 ot./min., spoléhá nyní na keramické kuličkové ložisko. Keramika je lehčí, tvrdší a hladší než ocel a pomáhá tak snížit tření.

Vedle turba je nový výfukový systém druhým faktorem zlepšení výkonu motoru. Koncový tlumič je vybaven mechanickou klapkou, umožňující ovlivnit zvukový projev vozu, což je poprvé v modelové řadě R.S. Za specifické odlehčené disky kol Fuji light o devatenácti palcích se připlácí 45 tisíc korun.

Nová sedadla

Foto: Renault

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků