Hlavní obsah
Reklama je všude kolem nás. Podle firmy Telenav by měla být i v našich autech. (Ilustrační foto) Foto: Milan Malíček, Právo

Reklamy se budou zobrazovat i na displeji v autě

Pokud plánujete nákup auta s připojením k internetu, je možné, že vám brzy bude zobrazovat reklamu, kdykoliv zastavíte. Kalifornská společnost Telenav na to vyvinula platformu. Uvedl to web Silicon News s odkazem na tiskovou zprávu Telenavu.

Reklama je všude kolem nás. Podle firmy Telenav by měla být i v našich autech. (Ilustrační foto) Foto: Milan Malíček, Právo
Reklamy se budou zobrazovat i na displeji v autě

Všichni milujeme reklamu. Nikdo od televize neodchází uvařit si čaj v momentě, kdy začne reklama. Nikdo nepřepíná rádio, když zazní první slova nějakého reklamního spotu. A časopisy a noviny si kupujeme jen a jen kvůli reklamě, obsah nás nezajímá.

Sarkasmus stranou; protože není 1. dubna, je bohužel dost pravděpodobné, že společnost Telenav to myslí se svým nápadem vážně a opravdu vyvinula platformu pro zobrazování reklamy na displejích v palubních deskách automobilů.

Chce ji prodat velkým automobilkám, aby ji mohly zabudovat do svých aut. Firma již některým výrobcům aut dodává technologie pro konektivitu, ať už ve smyslu připojení k internetu, či jiné služby. K jejím zákazníkům patří koncerny Toyota, Ford nebo General Motors.

Reklamní letáky v poštovní schránce

Foto: Profimedia.cz

Koncový zákazník má při objednávce auta dostat na vybranou, zda bude za internetové připojení platit plnou cenu, anebo zda je dostane se slevou či dokonce úplně zdarma. V takovém případě mu auto bude zobrazovat reklamu.

„Tento přístup pomáhá výrobcům aut rozmělnit náklady na služby připojení, jako např. bezdrátový internet, software či cloudové služby,” uvedla mluvčí firmy Telenav při představení systému.

Generální ředitel společnosti H. P. Jin v tiskové zprávě novinku nazval „vzrušující příležitostí”, jak automobilky mohou „monetizovat konektivitu za účelem pokrytí nákladů, a dokonce generovat zisky za současného obohacování zákazníků bezpečně doručenými, zajímavými a relevantními nabídkami”.

Opel Grandland X 1,6 CDTI

Foto: Milan Malíček, Právo

Zní vám to jako marketingový blábol, snažící se zakrýt snahu vydolovat ze zákazníků ještě více peněz? Nejste sami. Mluvčí dokonce uvedla, že některé z reklam mají být animované. O zvuku slovo nepadlo.

Naštěstí se ale mají reklamy zobrazovat, jen když auto zastaví, tedy např. na křižovatce, před vyjetím či po zastavení v cíli. Když se rozjedete, nebo když s infotainmentem něco uděláte, např. změníte stanici rádia nebo přijmete hovor, má reklama zmizet.

Prerekvizita je jediná - auto musí být připojené k internetu, aby zobrazování reklam mohlo fungovat. To znamená, že pokud si do svého nového vozu nic takového neobjednáte, zůstane jedním z mála posledních míst, kde budete reklamy ušetřeni.

Anketa
Vadilo by vám, kdyby vaše auto na displeji zobrazovalo reklamu?
Ano
98.3 %
Ne
1.7 %
Celkem hlasovalo 59 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků