Článek
Hnací síla se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex. Převodovka je výhradně sedmistupňová, automatická. Kotouče brzd mají průměr 365 mm, třmeny jsou osmipístkové, černě lakované a nechybí na nich logo RS. Elektronicky stabilizační systém může řidič plně vypnout. Standardem jsou osmnáctipalcová kola, v nabídce budou i rozměry 19“ a 20“. Podvozek je proti standardní verzi snížen o 25 mm.
Pod kapotou RS Q3 je umístěn turbodmychadlem přeplňovaný motor 2.5 TFSI, který najdete třeba i ve sportovním kupé TT RS. Motor ze zdvihového objemu 2480 ccm dosahuje výkonu 228 kW (310 k). Maximální točivý moment 420 Nm je k dispozici mezi 1500 a 5200 otáčkami.
Zrychlení 0-100 km/h je otázkou 5,5 s, což je sympaticky nízká hodnota, na druhou stranu vzhledem k velikosti a váze (1730 kg) nelze tento model zařadit do kategorie sportovních aut. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezená při 250 km/h. Spotřeba činí v kombinovaném režimu 8,8 l /100 km.
Cena pro český trh zatím nebyla stanovena, v Německu tento model bude stát od 54 600 eur (zhruba 1 365 000 korun). První kusy se k zákazníkům dostanou na podzim.