Článek
Světová premiéra prvního elektrického sportovního vozu je milníkem v historii automobilového průmyslu, chlubí se v tiskové zprávě automobilka Venturi. Fétish je na první pohled čistokrevným sporťákem a jen málokdo by hádal, že pod kapotou si vrní elektromotor a ne výkonný spalovací motor.
Venturi Fétish je již připraven k prodeji na trzích v Japonsku a Spojených státech. Cena za tento automobil však není zrovna malá, včetně daní přijde na 540 tisíc eur (cca 17 miliónů korun).
| Základní údaje | |
| Rozměry (mm) | |
| Délka | 3887 |
| Šířka | 1884 |
| Výška | 1200 |
| Rozvor | 2600 |
| Elektromotor | |
| Výkon | 180 kW |
| Točivý moment | 220 Nm |
| Baterie | |
| 100 Lithium-Ion | 58 kWh |
| Vzduchem chlazené | |
| Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 4,5 s |
| Dojezd | 350 km |
| Maximální rychlost | 170 km/hod |
S motorem o výkonu 180 kW dokáže Fétish z nuly na stovky vystřelit za méně než pět vteřin. Po silnicích s ním pak můžete uhánět až 170 km/hod. Na jedno plné nabití li-iontových baterií automobilka uvádí dojezd 350 km. Vzhledem k dlouhému období vývoje se technikům podařilo vyrobit vůz o váze 750 kg bez baterií. S nimi se hmotnost vozů zvýší na 1100 kg.
Malovýrobce automobilů společnost Venturi představila svůj první sportovní automobil v roce 1984. Postupně prošla mnoha změnami, aby v roce 2000 přiznala porážku a vyklidila pole automobilového průmyslu. O dva roky později však vstala z mrtvých a představila již zmíněnou studii Fétish. Na probíhajícím pařížském autosalónu představila finální verzi tohoto sportovního vozu.
