Hlavní obsah
Hrad Špilberk (jižní křídlo je na snímku vlevo) Foto: Jiří Smutný

Premiéra BMW řady 3 bude v Ženevě

Odborná i laická veřejnost ještě nestačila vstřebat novinky představené na podzimním autosalónu v Paříži a automobilka BMW vytáhla další eso v rukávu. Na jarní přehlídce v Ženevě bude mít totiž premiéru nové BMW řady 3, již pátá generace.

Hrad Špilberk (jižní křídlo je na snímku vlevo) Foto: Jiří Smutný
Premiéra BMW řady 3 bude v Ženevě

BMW řady 3 má za sebou více než třicetiletou historii a v povědomí motoristů vždy patřil na vrchol ve své třídě. Nová generace slibuje celou řadu novinek a inovací od zdokonalených motorů až po vylepšený podvozek.

Na evropském trhu se novinka objeví 5. března s nabídkou čtyř pohonných jednotek včetně jednoho dieselu. Přívlastkem nejlehčí šestiválec ve své třídě na světě se má pyšnit třílitrový motor, jehož výkon dosahu 190 kW, což je o 20 kW více než u předchůdce.

Motory BMW řady 3 při uvedení na trh
Modelvýkonmax. toč. moment/ ot.m.max. rychlostspotřeba
330i190 kW300 Nm/2500250 km/hod8,7 l/100 km
325i160 kW250 Nm/2750245 km/hod8,3 l/100 km
320i110 kW200 Nm/3600220 km/hod7,4 l/100 km
320d120 kW340 Nm/2000225 km/hod5,7 l/100 km

Nízká hmotnost podélně uloženého motoru je umožněna použitím hořčíku místo hliníku v konstrukci klikové skříně a hlavy motoru. Automobilka uvádí, že tím docílila pokles hmotnosti o 30 procent.

Tato pohonná jednotka bude navíc vybavena systémem variabilního zdvihu sacích ventilů, který odpovídá pozici plynového pedálu a variabilním časováním vačkových hřídelí sacích a výfukových ventilů. BMW 330i díky tomu zrychlí za 6,3 vteřiny. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba je 8,7 l na 100 km.

Standardně s šestistupňovou manuální převodovkou

Diesel bude vybaven vstřikováním paliva druhé generace systému common rail, turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek a bezúdržbovým filtrem pevných částic. Standardně bude trojková řada dodávána se šestistupňovou manuální převodovkou, automat bude na přání.

Novinka je designově vyvedena ve stejném duchu jako aktuálním modely bavorské automobilky. Design je charakteristický krátkými převisy a dlouhou kapotou motoru. Oproti svému předchůdci "trojková" řada povyrostla. Celková délka vozu je 4520 milimetrů (49 milimetrů více než předchozí model), šířka 1817 milimetrů a výška činí 1421 milimetrů, rozvor kol dosahuje 2760 milimetrů.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Související články

Výběr článků