Hlavní obsah

Představujeme největší osobní auta Ford

Tentokrát vám nebudeme představovat nejrychlejší, nejšílenější, nejsportovnější vozy značky Ford. Naopak. Ukážeme vám auta, která by se u nás mohla zapsat pouze s označením nákladní. V USA se ale řada Ford F Super Duty stále z větší části řadí mezi pickupy.

Představujeme největší osobní auta Ford

V USA si oblíbili Ford F nejen kvůli tomu, že má dobré klasické pickupy. Ale i díky ohromné nabídce, která zahrnuje i verze Super Duty. Jeden podnik tak může nakoupit od klasického pickupu přes větší s možností tahání přívěsů až po ten největší třeba s výsuvnou plošinou. A všechno pod jednou hlavičkou Fordu, všechno koupené za jedny peníze a servisované v jediné dílně.

Ford F Super Duty

Foto: Ford

Nová generace F Super Duty nyní představuje svoje přednosti. A že jich není málo. Vždyť třeba už rám je zcela nový a kompletně postavený z vysokopevnostní oceli. Má tak nižší hmotnost a především 24x vyšší tuhost, než měl ten dosavadní.

Na karoserii byla zase použita hromada hliníku. Výsledkem je, že auto mezigeneračně zhublo o 158 kg.

Ford F Super Duty

Foto: Ford

Ford F-250, F-350 a F-450 Super Duty se samozřejmě liší svou velikostí, zaměřením a technikou. Někdo preferuje dvojmontáž. Jiný touží táhnout za autem návěs. Další potřebuje silný stavební stroj – třeba tříčtvrteční míchačku. Všechno jde. Stejně tak i pohon jedné nebo obou náprav, redukce mezinápravového i nápravových diferenciálů.

Nová generace je ale také mnohem a mnohem luxusnější. Objevuje se v ní velký osmipalcový displej infotaimentu, který může promítat záběry až ze sedmi kamer, které má auto na sobě umístěné. Takže je přesně vidět nejen, co je za autem, ale i před ním nebo lze sledovat pohyb auta vzad.

Tady pomáhá kamera i s couváním, dokáže promítnout řidiči, kam v aktuálním natočení volantu pojede zapřažený přívěs nebo návěs. Samozřejmě, že auto dostalo i moderní bezpečnostní systémy, jako je varování před vozidly ve slepém úhlu zrcátek apod.

Ford F Super Duty

Foto: Ford

Když je vůz Super Duty, není třeba se strachovat, že by Ford přikročil k nějakému downsizingu. Základem je benzínový osmiválec o objemu 6,2 litru, silnější je desetiválec 6,8 litru. Pro tahání návěsů nebo pro zemní práce je doporučován naftový agregát V8 6,7 l.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků