Hlavní obsah

Potvrzeno. Autosalon v Detroitu bude v červnu

Novinky, fra

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Autosalon v Detroitu je natolik tradiční, že ani totální automobilová krize, která udělala z tohoto města místo duchů, ho nezničila. Ale tradice ohledně termínu už se držet nebudou. Z ledna se posune až na červen.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Ford Mustang Bullitt

Článek

Není to tak dávno, co jsme vám přinesli zprávu, že k této změně dojde. Že z ledna se přesune na červen. Zpráva ještě nebyla potvrzená z oficiálních kruhů, ale byla více než logická. [celá zpráva]

Tahle zpráva skutečně pocházela z dobrého zdroje a autosalon v Detroitu se bude přesouvat z prvního měsíce roku na 8. června 2020. V tento rok bude první ročník, který obmění dlouhou sérii, která začala v roce 1987. Ano, tak dlouho už leden co leden začal automobilový rok světa. Od Severoamerického mezinárodního autosalonu, jak se oficiálně jmenuje (známe ho tedy pod zkratkou NAIAS), se vždy počínal nový rok, který představoval novinky na rok následující. Bohužel to dost často vykazovalo trochu schizofrenní situace. Automobilky například v roce 2017 ukazují novinky pro rok 2019, které se ale začnou vyrábět v roce 2018. Samozřejmě že na tuhle vlnu značky naskočily rády, aby byly ještě světovější, když „dnes představují automobily budoucnosti“.

Málo lidí, málo aut

Jenže pro autosalon v Detroitu byl leden spíš noční můrou. Všichni, kteří autosalon připravovali, měli neskutečné přesčasy na Den díkuvzdání, Vánoce, silvestra… To znamenalo velké investice, problém se sháněním lidí. A také se samotnými automobilkami, které, hledajíc nové, zajímavější možnosti prezentace, začaly utíkat pryč. Příkladem je třeba letošní festival rychlosti v Goodwoodu, kde se představilo snad víc novinek než právě na lednovém NAIAS.

Manažeři autosalonu očekávají, že přesunem se uspoří 30-40 % nákladů, automobilky se odpoutají od velkých souběžných akcí, jakou je například severoamerický veletrh moderní elektroniky CES, kde si zvykly představovat své modely, a zase se dostanou na výstavní plochu. Budou moct totiž použít i venkovní plochy a prezentovat se v mnohem větší míře netradičně, v pohybu, pomocí sportovních aktivit apod. Třeba to pomůže, aby se vrátily značky jako Audi, Mercedes či BMW, které už to na rok 2019 odřekly.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám