Hlavní obsah

Porsche představuje 718 Cayman GT4 Clubsport, hračku s jediným cílem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Je pro vás 718 Cayman GTS příliš civilní, pohodlný a usedlý? A máte za domem vlastní závodní okruh? Právě pro vás Porsche vyvinulo 718 Cayman GT4 Clubsport. Má jen jednu nevýhodu - nesmí mezi normální auta.

Foto: Porsche 5x

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

Článek

Nedlouho po premiéře puristických 718 Cayman a Boxster T ukazuje automobilka Porsche další bonbónek pro nadšené řidiče - Cayman GT4 Clubsport. A kromě rádia, jako u T, tu chybí i spousta dalších věcí. Třeba sedačka spolujezdce.

Cayman GT4 Clubsport je totiž ryze okruhovým náčiním, všechno je u něj podřízeno dosahování co nejlepších časů na okruhu. Takže je vybaven šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK, nikoliv manuálem. Protože pokud se nejmenujete Ayrton Senna, neumíte s manuálem řadit rychleji a přesněji než to zvládne PDK.

Foto: Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport vzniklo s jediným účelem - být co nejrychlejší na okruzích.

Z kabiny tedy zmizela sedačka spolujezdce, ale ta řidičova má šestibodový bezpečnostní pás a vzadu je ochranná klec s homologací FIA. Místo rádia je ovládací panel s velkými tlačítky, které se snadno používají i v rukavicích, pln tlačítek je i volant a chybí jeho horní část, to abyste lépe viděli na závodní přístrojový štít.

Zmíněné PDK je spojené nikoliv se čtyřválcem, nýbrž s 3,8l plochým šestiválcem, který nemá přeplňování a dává 425 koní v 7 500 ot./min a 425 N.m v 6 600 otáčkách. Má variabilní časování i zdvih ventilů, suchou klikovou skříň, závodní řídící jednotku a rychloprůchozí katalyzátor s homologací DMSB.

Foto: Porsche

Rádio tu nedostanete ani za příplatek, není na něj místo. Klimatizaci ale základní verze 718 Caymanu GT4 Clubsport nepozbyla.

Foto: Porsche

Na první pohled vypadá křídlo jako karbonové, ale je vyrobeno z kompozitu vyztuženého biovlákny.

Mezi zadními koly je mechanický samosvorný diferenciál, přední náprava pochází včetně odpružení z modelu 911 GT3 Cup. Brzdové kotouče mají průměr 380 mm na přední i zadní nápravě.

Za zmínku stojí také použití biovláken v karoserii vozu, resp. přesněji kompozitu vyztuženého biovlákny. Je z něj vyrobeno zadní křídlo a vnější panely dveří. Biovlákna pocházejí především ze zbytků zemědělské produkce, jako jsou lněná nebo konopná vlákna, a výsledné díly mají podobné vlastnosti, jako díly karbonové.

Extrémně a extrémněji

Cayman GT4 Clubsport bude k mání ve dvou variantách - Trackday pro amatérské závodní jezdce, kteří chtějí jezdit po okruhu soukromě a s nižšími náklady. Má pevné nastavení tlumičů, klimatizaci, ruční hasicí přístroj, bezpečnostní 80l palivovou nádrž a přípravu pro hydraulický zvedací systém. To vše může být vaše za 134 tisíc eur (3,44 milionu korun) bez DPH.

Druhá verze je nazvána Competition a myslí to s okruhy opravdu vážně. Odpružení je nastavitelné ve třech krocích, plynule měnitelné je rozdělení brzdného účinku mezi přední a zadní nápravu a ve voze je integrovaný hasicí systém a hydraulický zvedací systém. Cena je 157 tisíc eur (4,03 milionu korun), opět bez DPH.

Foto: Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport nesmí na silnice, na okruh jej musíte dovézt v přívěsu.

„V novém modelu Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport vězí ještě výrazně více závodních genů než v jeho úspěšném předchůdci,“ říká Fritz Enzinger, vedoucí divize motoristického sportu společnosti Porsche. Obě varianty již lze objednávat; dodány budou nejdříve v únoru.

Reklama

Výběr článků

Načítám