Článek
Porsche proti minulé generaci dieselovou jednotku výrazněji upravilo, navýšení o 50 koní tedy nebylo docíleno pouhým přeprogramováním řídící jednotky motoru, nýbrž sofistikovanějšími způsoby. Naftový šestiválec má kupříkladu turbodmychadla nově chlazená vodou, díky čemuž se zlepšil průtok vzduchu.
Plnící tlak je nově až 3 bary (v předchozí generaci 2,5 baru). Motor dosahuje 300 koní při 4000 otáčkách, točivý moment povyskočil o 100 Nm na současných 650 Nm a je dostupný v rozmezí 1750 až 2500 otáček.
Panamera Diesel umí akcelerovat z 0 na 100 km/h za 6,0 s (dříve 6,9 s) a rozjede se na 259 km/h (dříve 244). Má také poprvé řízenou svornost zadního diferenciálu s funkcí vektorového řízení dynamiky (PTV+). Tato vymoženost, zlepšující jízdní chování v zatáčkách, byla dosud k dispozici pouze pro zážehové motorizace.
Spotřeba klesla jen mírně
Spotřeba v kombinovaném režimu klesla o zanedbatelné jedno deci na sto ujetých kilometrů - nyní vykazuje Panamera Diesel normovaně naměřených 6,4 l/100 km. Upravená je i automatická převodovka s delším stálým převodem a naopak se zkrácenými prvními čtyřmi rychlostními stupni.
Cena na německém trhu začíná na částce 85 300 eur (asi 2,2 miliónu korun). Stávající Panamera Diesel o výkonu 250 koní bude po uvedení popisovaného modelu stažena z nabídky. Test tohoto modelu najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]