Hlavní obsah
Experimentální pneumatika - vysoká a úzká Foto: Bridgestone

Pneumatika budoucnosti bude větší a užší, předpovídá Bridgestone

Bridgestone představil koncept pneumatiky s označením "Large & Narrow" (větší a užší). Reprezentuje nový typ, který je v porovnání s konvenčními pneumatikami užší a je určen pro ráfky s větším průměrem.

Experimentální pneumatika - vysoká a úzká Foto: Bridgestone
Pneumatika budoucnosti bude větší a užší, předpovídá Bridgestone

Zvětšením průměru pneumatiky a zvýšením vnitřního tlaku vzduchu se omezí styčné plochy mezi pneumatikou a vozovkou. Díky tomu se snižuje spotřeba paliva. Bridgestone tvrdí, že součinitel valivého odporu je zhruba o 30 menší než u pneumatiky konvenčního rozměru (175/65 R 15).

Užší pneumatika rovněž klade menší odpor vzduchu a není tedy tak hlučná. Na mokru či na zasněžené vozovce je díky menšímu hromadění vody mezi pneumatikou a povrchem vozovky lépe ovladatelná.

Jaké jsou naopak nevýhody úzkých pneumatik? Nejsou tak hezké jako široké obutí, které je i obecně stabilnější a má vyšší rychlostní i hmotnostní limit. Širší pneumatiky mají také lepší trakční vlastnosti, a přestože jsou dražší než užší obutí, obvykle se opotřebovávají méně.

Anketa
Jaké pneumatiky preferujete?
Užší
11.3 %
Širší
88.7 %
Celkem hlasovalo 15869 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků