Článek
Verze 1.2 e-VTi je mezi benzínovými motory pro model 208 nejúspornější. Kombinované spotřebě 4,1 l / 100 km se nicméně blíží litrový motor o výkonu 68 koní (4,3 l), standardní verze tříválcové dvanáctistovky pak nabídne 4,5 l v kombinovaném režimu. Jako vždy jde ale o laboratorně naměřené hodnoty, které jsou v praxi obvykle o několik deci vyšší.
Zpátky k verzi 1.2 e-VTi: tu pohání tříválec o objemu 1199 ccm, který je spojený s pětistupňovou robotizovanou převodovkou. Největší výkon má hodnotu 60 kW, neboli po staru 82 koní, kterých motor dosahuje při 5750 otáčkách. Točivý moment vrcholí při 2750 otáčkách a má hodnotu 118 Nm.
Popisovaný model se rozjede na 178 km/h, zrychlení 0-100 km/h mu trvá 14,5 sekundy. V městském provozu dosahuje spotřeby paliva 4,5 l, v mimoměstském 3,9 l a kombinovaném již zmiňovaných 4,1 l. Teoreticky by 50litrová nádrž měla vystačit na cca 1200 kilometrů.
Spotřebu benzínu pomáhá snižovat standardně montovaný start/stop systém (funguje v rozmezí teplot minus 5 až plus 35 stupňů Celsia), systém pro rekuperaci energie při zpomalování či pneumatiky s nízkým valivým odporem.