Hlavní obsah

Pět hvězdiček pro Avensis v testech Euro NCAP

Nejúspěšnější vůz v dnešním testu poskytuje svým pasažérům maximální ochranu při bočním i čelním nárazu a po zásluze získal nejvyšší hodnocení. Systém čelních airbagů se přizpůsobuje řidiči díky moderním senzorům. Vůz obsahuje také kolenní airbagy, které se spouštějí při kolizích při rychlostech nad 25 km/h a je velmi efektivní.

Foto: Archiv zámku Dobříš

Pestrý kulturní program na zámku Dobříš je připraven pro návštěvníky o druhém červnovém víkendu

Článek

Nová Toyota Avensis je vybaven dvěma čelními a dvěma bočními airbagy a již zmiňovaným airbagem chránícím řidičovy kolena. Inteligentní paměťový systém bezpečnostních pásů přizpůsobuje upnutí a pevnost pásu v tahu každému řidiči. Ochrana chodců je slabá.

Honda Accord

Accord si ve většině oblastí počínal velmi dobře, ale nakonec zůstal za očekáváním, které ho už před testem pasovalo na krále bezpečnostní třídy "Large Family Cars". V konečném účtování mu vítězství uteklo díky designu oblasti, kde mají řidič a jeho spolujezdec kolena, která mohou být zraněna při čelním nárazu.

Ochrana dětí je na dobré úrovni a zadržovací systém splňuje nejvíce doporučení Euro NCAP. Ochrana chodců byla také dobrá, ale nedosahuje kvalit modelů Civic a Stream, které dostaly tři hvězdičky. Honda Accord je vybavena dvěma předními a dvěma bočními airbagy, napínači pásů u předních sedadel a omezovači jejich síly.

Opel Signum

Signumova masivní kapota a vícestupňové dvojité čelní airbagy poskytují jeho posádce bezpečný přepravní prostor. Nicméně, zkušenosti řidičů mluví o tom, že jejich hrudník je výš než hrudník jeho spolujezdce a díky tomu u nich při čelní kolizi dochází k poranění nohou a kolen.

Děti jsou chráněny velmi dobře, ale úroveň ochrany chodců je mizivá. Vybavení airbagy je typické, zahrnující dva čelní a dva boční. Samozřejmostí jsou také předepínače pásů a omezovače jejich síly.

Renault Laguna

Kapota tohoto vozu je extrémně stabilní a pasažérům poskytuje velmi dobrou ochranu. Při bočním nárazu nebyly "strženy" žádné body a pouze jeden ztratil při čelním nárazu.

Pasažéry chrání dva čelní a dva boční airbagy (chránící hlavu i hrudník), trojbodé bezpečnostní pásy, jejich napínače a omezovače síly. V základní nabídce je také ABS.

Peugeot 307 CC

Představitel bezpečnostní třídy "Small family cars" dopadl v testech Euro NCAP velmi dobře a ve výsledku poskytuje při čelním nárazu svým pasažérům "čtyřhvězdičkovou" ochranu. Řidič ovšem riskuje zranění kolen od sloupku řízení. Ochrana dětí je poměrně efektivní, ale děti kolem osmnáctého měsíce riskují zranění krčních obratlů. Ochrana chodců při kolizi je průměrná.

307 CC je vybaven dvěma čelními airbagy, dvěma bočními (hlavovým a hrudním), předepínači pásů u předních sedadel a omezovači jejich síly.

Euro NCAP plánuje "šestihvězdičkový" systém

Agentura Euro NCAP zabývající se bezpečnostním testováním automobilů plánuje změnu bodování, kvůli zavedení nových kategorií: brzdy a celková stabilita, osvětlení, viditelnost, chování vozidla za jízdy a ergonomie. Nové kategorie by měly dopomoci k snadnějšímu a detailnějšímu hodnocení a tím i lepším možnostem k informování výrobců a zákazníků.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám