Článek
Koncern PSA si nechává udělat terénní dodávky od firmy Dangler. Mercedes si je dělá sám. Stejně tak i Volkswagen. Ten nabízí už dlouho speciální verzi PanAmericana, která je osobním vozem se zvýšeným podvozkem, s pohonem všech kol a třeba i s ochranou motoru pořádným plechem. Nová generace multivanu také přináší novou generaci této speciální verze. A má novinku. Velkou novinku.
Volkswagen PanAmericana může totiž být klidně bez zvýšeného podvozku, který je standardně zvednutý o 20 mm. Ale to není všechno. Jméno PanAmericana může být spojeno i s vozem, který nemá pohon všech kol! Tak co pak bude PanAmericana mít? Luxusní interiér, který je zaměřen jak na pohodlí, tak i odolnost. Standardem jsou například sedadla z funkční látky, ale mohou být i obšita kůží.
Ale popravdě řečeno, podle nás se tímto jméno PanAmericana trochu zprofanuje. Vozy tohoto jména byly vždy terénní, vysoké, s pohonem všech kol, úpravou podvozku, mírnými změnami na karoserii proti odletujícím kamínkům… PanAmericana je prostě verze, která je lepší, jistější a samozřejmě také dražší.
Volkswagen představil vůz na autosalonu v Ženevě a hned po něm vyslal do světa zprávu, že je vše připraveno na výrobu. Auto bude nabízeno se všemi motorizacemi, jako u klasického multivanu, vyjma nejslabšího turbodieselu s výkonem 62 kW.
První objednávky budou přijímány v květnu tohoto roku a v té době bude zveřejněn i ceník. Podle našich informací nebude auto oficiálně k nám dováženo a objednávky budou řešeny individuálně.