Hlavní obsah
Rolls-Royce Cullinan v pražském showroomu Foto: Petr Horník, Právo

Osahali jsme si Rolls-Royce Cullinan. Představil se v Pařížské

Rolls-Royce Cullinan má impozantní rozměry, zavazadelník, motor i cenu. A neuvěřitelně luxusní koberečky pro nohy zadních cestujících. Elektrické zavírání všech čtyř dveří je samozřejmostí i u praktičtější, pětimístné verze.

Rolls-Royce Cullinan v pražském showroomu Foto: Petr Horník, Právo
Osahali jsme si Rolls-Royce Cullinan. Představil se v Pařížské

Kde jinde by mohla mít automobilka Rolls-Royce v Česku showroom než v Pařížské ulici, známé to pražské třídě pro svou ohromující koncentraci luxusních butiků - a většinou i neméně působivou skladbu aut, která v ní parkují. A právě zde se také představil nový model značky, první SUV v její 112leté historii.

Rolls-Royce Cullinan

Foto: Petr Horník, Právo

Samotný vůz až takovou novinkou není, představil se už v květnu letošního roku. Tehdy jsme se dozvěděli, že pod kapotou je vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,75 litru, z nějž dvě turbodmychadla dolují 570 koní a 850 Nm, a že nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. [celá zpráva]

Při pražském představení jsme se dozvěděli čas zrychlení na stovku, který dosud nebyl známý - je to 5 sekund. A hlavně jsme se do cullinanu měli možnost posadit a alespoň staticky okusit jeho luxus.

Rolls-Royce Cullinan

Foto: Petr Horník, Právo

Jemná kůže, kam oko dohlédne, a dokonalé koberečky z ovčí vlny

Jak jinak, je naprosto prvotřídní. Jemnou kůží je čalouněno úplně všechno, na čem můžou vaše prsty spočinout, snad kromě tlačítek a páček pod volantem. Přední sedačky s masážní funkcí jsou samozřejmostí a v Launch Edition, která se bude zprvu prodávat, nacházíme i elektrické zavírání předních dveří.

Rolls-Royce Cullinan

Foto: Petr Horník, Právo

U zadních, protisměrně otvíraných dveří je elektrické zavírání standardem, a to i u pětimístné verze, která má vzadu jen vyhřívání, nikoliv chlazení sedadel. Čtyřmístná, která bude také v nabídce, jistě dokáže zadní pasažéry hýčkat víc. Samozřejmostí u ní budou např. sklenice na whisky a šampaňské v pevné středové konzoli.

Protože v luxusních vozech nejezdí pasažéři ve stejném prostoru jako jejich zavazadla (všimněte si, že drtivá většina opravdu luxusních aut jsou sedany), čtyřmístná verze cullinanu bude nabízet skleněnou přepážku s roletkou mezi zadními sedačkami a kufrem.

Ten je veliký dostatečně i na česká měřítka a je čalouněný velmi příjemným kobercem. Nemá však na koberečky na zadních sedačkách, vyrobené z ovčí vlny. Zabořit do nich polobotky bylo rozhodně jedním z nejlepších momentů představení.

Rolls-Royce Cullinan

Foto: Petr Horník, Právo

Dalším příjemným momentem byla informace o tom, že v útrobách je skutečná, mechanická uzávěrka středového diferenciálu, kterou lze aktivovat v jedné z verzí jízdního režimu „off-road”.

Pětidveřový cullinan nebude jedinou verzí

Hlasy hovořící o potřebě sdílení viditelných součástek mezi jednotlivými modely rollsů umlčí pár fotek interiéru - palubní deska cullinanu je odlišná od všech ostatních modelů, byť je to samozřejmě stále impozantní stolová hora kůže, dřeva a displejů.

I budíky jsou tu tvořeny displeji, nejsou už mechanické jako ve starších modelech. Při představení jsme viděli klasický tachometr, „power reserve”, tedy ukazatel toho, kolik vám zrovna zbývá výkonu, a palivoměr s teploměrem. Ten sice je označen ikonkou vodní hladiny, ale podle šéfa českých prodejů Jindřicha Ježdíka je to teploměr oleje.

Rolls-Royce Cullinan

Foto: Petr Horník, Právo

Ježdík také prozradil, že pětidveřový cullinan, který jsme měli možnost si osahat, nebude jediným SUV značky. Je to prý vůz, který otvírá novou, třetí rodinu modelů Rolls-Royce, vedle rodin ghostu a phantomu.

Víme také, že základní cena cullinanu Launch Edition je 310 tisíc eur bez DPH, tedy zhruba 7,95 miliónu korun. S daní to je tedy zhruba 9,62 miliónu korun. K prvním zákazníkům by se měl vůz dostat někdy zkraje roku 2019 a v Česku už prý nějací zájemci jsou.

Rolls-Royce Cullinan

Foto: Petr Horník, Právo

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků