Hlavní obsah

Omlazené BMW X1 nabídne více komfortu

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mnichovská automobilka omladila své nejmenší SUV - model X1. Změny na vnějším designu nejsou zásadní, mnoho se nezměnilo ani v interiéru. Nové jsou motory (zejména vznětové) a několik prvků komfortní výbavy.

Foto: BMW

BMW X1 (facelift, 2012)

Článek

Změny na vnějším designu jsou decentní - přesně v duchu marketingově důležitého omlazení, které většina současných automobilů absolvuje každé tři roky. Nově je řešená přední část s většími plochami lakovanými v barvě karoserie. Dále jsou nové xenonové světlomety s LED světelnými kroužky pro denní svícení, změny najdeme rovněž na tvaru mlhových světel. Boční blikače jsou integrované do vnějších zpětných zrcátek. Změnou prošel i design litých kol a v nabídce jsou i nové barvy karoserie.

Uvnitř se změnil prakticky pouze středový panel, který je posunut, aby byl otočený více k řidiči (tradiční prvek většiny BMW), nové jsou některé ovládací prvky. Volant může být čalouněný kůží (příplatková výbava). V nabídce příplatkové výbavy se objevuje několik novinek: asistent dálkových světel, adaptivní světlomety, parkovací kamera, adaptivní tempomat, přístup k internetu a  rozšířená integrace chytrých telefonů a hudebních přehrávačů.

Foto: BMW

BMW X1 (facelift, 2012)

V nabídce se objevuje sedm motorů, benzínový šestiválec s 306 koňmi se na evropském trhu nabízet nebude (lze jej koupit v USA). Všechny motory jsou standardně spojené s novými šestistupňovými manuálními převodovkami, pro silnější varianty se nabízí i osmistupňový automat. Poháněná jsou buď výhradně zadní kola, nebo všechna čtyři (systém xDrive).

Foto: BMW

BMW X1 (facelift, 2012)

Výkonové rozpětí nabízených motorizací začíná na 85 kW/116 koní (sDrive16d) a vrcholí na 180 kW/245 (xDrive28i). Mezi naftovými motory se nově objevuje xDrive25d s výkonem 160 kW/218 k. Jde o dvakrát přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který stovku zvládne za 6,8 s, jede až 230 km/h a jeho kombinovaná spotřeba činí 5,9 l/100 km. Dvoulitrový turbodiesel se nabízí s výkonem 163 nebo 184 koní; u omlazené verze klesla jeho průměrná spotřeba na 4,5, respektive 5,5 litrů.

Ceny ani datum zahájení prodeje v České republice zatím nebyly zveřejněny.

Foto: BMW

BMW X1 (facelift, 2012)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám