Hlavní obsah
Mitsubishi Outlander PHEV Foto: Mitsubishi

Nový Mitsubishi Outlander má i v přísnějších testech stejnou spotřebu

Emisní normy WLTP jsou noční můrou pro automobilky. To, že dlouho váhaly s testováním a homologací, a teď nemají motory, které by mohly nabídnout, je jen druhotný problém. Ten hlavní je, že auta podle měřicí normy WLTP mají výrazně vyšší spotřebu než podle staré NEDC. A to platí jak pro klasické spalovací motory, tak i pro hybridy. Ale výjimky se najdou.

Mitsubishi Outlander PHEV Foto: Mitsubishi
Nový Mitsubishi Outlander má i v přísnějších testech stejnou spotřebu

Jednou z nich je třeba Mitsubishi Outlander, který právě oznámil, že jeho verze PHEV (tedy plug-in hybridní) potvrdila v testech WLTP spotřebu 2 litry na 100 km, což znamená 46 g/km CO2.

Zde si můžete přečíst náš test starší verze tohoto automobilu, ovšem s atmosférickým dvoulitrem. [celá zpráva]

Nová specifikace je ale vlastně zcela nový model, který má výkonnější motor. Elektromotor, který pohání zadní nápravu, zvýšil výkon ze 60 na 70 kW a nový spalovací motor má výkon 99 kW (dříve 89 kW).  V obou systémech testů měl automobil, který se do prodeje u nás dostane až na přelomu roku, stejnou spotřebu dva litry. Ovšem vůz přece jen neprošel bez ztráty kytičky. I když má auto větší kapacitu akumulátorů 13,8 kWh, snížil se podle testů dojezd čistě na elektřinu z 54 na 45 km.

Vůz má i několik dalších novinek. Tou nejmenší je asi přepracovaná příď vozu. Více si ceníme větších a silnějších kotoučů nebo nových jízdních režimů Snow a Dynamic.

Pro doplnění uveďme, že u staršího stále dostupného modelu s nižším výkonem byla spotřeba v testech NEDC rovněž dva litry, stejně jako u očekávané novinky.

Může se vám hodit na službě Zboží.cz:
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků