Hlavní obsah
Nový Ford Kuga Foto: Ford 6x

Nový Ford Kuga je tu, dostane tři elektrifikované verze

Oblíbený crossover Ford Kuga byl právě odhalen ve své třetí generaci, a rovnou jsme se dozvěděli, že ho bude možno objednat i s možností „tankování” ze zásuvky. V Česku nejspíš dosáhne i na speciální „elektromobilní” registrační značku.

Nový Ford Kuga Foto: Ford 6x
Nový Ford Kuga je tu, dostane tři elektrifikované verze

Design výrazně čerpá ze současné nabídky Fordu. Podle slov Amka Léénartse, šéfdesignéra evropské divize Fordu, bylo dbáno na atletický vzhled vozu, což je vidět zejména na pohledu z profilu - až na výšku podvozku je takhle dost podobný Focusu.

Vypadá víc jako současný Focus a Fiesta.

Foto: Ford

Kuga dostala delší kapotu, nižší střechu, vyšší dolní linku oken a více skloněné zadní okno, to vše ve snaze o dynamičtější design. Podstatnější pro prostornost uvnitř i jízdní komfort je ale o 20 mm delší rozvor náprav.

Stran pohonu bude k mání celkem pět variant, z nichž tři jsou do jisté míry elektrifikované. A mají překvapivě velké spalovací motory.

Kuga Plug-In Hybrid kombinuje 2,5l zážehový čtyřválec, běžící v Atkinsonově cyklu, s elektromotorem a 14,4kWh lithium-iontovou baterií. Celkový nejvyšší výkon systému je 225 koní a na elektřinu má vůz ujet více než 50 kilometrů.

Kombinovaná spotřeba je dle předběžných dat 1,2 litru benzínu na 100 km, emise CO2 jsou 29 gramů na kilometr. Pokud budou tahle čísla potvrzena, bude to znamenat, že až nová Kuga přijde na trh, plug-in-hybridní verze v Česku dosáhne na speciální „elektromobilní” registrační značky.

Plug-in hybrid by měl mít emise 29 g CO2/km.

Foto: Ford

Stejný spalovací motor má i Kuga Hybrid, tzv. samonabíjecí verze. Automobilka k ní zatím zveřejnila jen předběžná data o spotřebě a emisích - od 5,6 l/100 km a od 130 g CO2/km - a fakt, že bude možno ji mít s pohonem předních, nebo všech kol.

Příznivci dieselu můžou sáhnout po mild hybridu, a to ve verzi EcoBlue Hybrid. Tomu je základem vznětový dvoulitr o 150 koních, k němuž je řemenem připojený startér-generátor. Ten zachycuje energii při zpomalování a ukládá ji do lithium-ionové baterie s napětím 48 voltů. Při potřebě ostrého zrychlení pak tuto energii používá, aby pomohl spalovacímu motoru. Jeho spotřeba má být rovných 5 litrů nafty na sto kilometrů.

Nejen elektřina bude pod kapotou

Naftový motor je možné mít i bez elektrické dopomoci, a to dvoulitr, nebo patnáctistovku. Ten větší motor nabídne 180 koní a má jezdit za 5,7 l/100 km. Samozřejmostí je systém selektivní katalytické redukce, tedy vstřikování AdBlue do výfukového systému, které pomáhá snižovat emise oxidů dusíku. 1,5l diesel nabídne 120 koní a jeho spotřeba má být 4,8 l/100 km.

A konečně, k mání bude i benzínový motor bez elektřiny, a to tříválec EcoBoost o objemu 1,5 litru a výkonu 120, nebo 150 koní. Jeho spotřeba má začínat na 6,4 l/100 km, a to i díky odpojování jednoho válce při nízké zátěži.

Kuga v závislosti na verzi utáhne až 2250 kg těžký přívěs a ve srovnání ekvivalentních variant váží o 90 kg méně. Zlepšila se i torzní tuhost, a to o deset procent.

Výbava bude bohatá.

Foto: Ford

V kabině se Ford chlubí větším prostorem do šířky na předních i zadních sedadlech. Zadní místa jsou nejprostornější ve své kategorii, sedačky jsou posuvné a vnější místa mohou být vyhřívaná.

Interiér nabídne head-up displej (ovšem na výklopné destičce, nikoliv na skle), digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3”, který má méně namáhat oči díky vysokému rozlišení a 24bitové technologii „true color”. Také je tu Wi-Fi hotspot až pro deset zařízení, bezdrátové nabíjení nebo pokročilé zrcadlení smartphonu.

Zadní sedačky se dají posouvat.

Foto: Ford

Audiofilové si užijí audiosystém Bang & Olufsen, všichni ostatní ocení aktivní potlačování okolního hluku. A když budete k vozu přicházet s plnýma rukama zavazadel, pomůže bezdotykové otvírání pátých dveří. Jak velký prostor pro zavazadla Kuga má, ale zatím nebylo oznámeno.

Pokročilých asistentů je tu dost

Asistenční technologie jsou pochopitelně na výši, v nabídce jsou samozřejmosti jako hlídač mrtvých úhlů, adaptivní vedení v jízdním pruhu, adaptivní tempomat nebo systém autonomního brzdění pro prevenci nehody či zmírnění jejích následků. Ten má detekovat i nepozorné chodce či nevychované cyklisty. V nabídce jsou i adaptivní světlomety, které dokáží světlo do zatáčky natočit ještě dřív, než řidič pohne volantem.

Head-up displej se nepromítá na čelní sklo, jak je dnes běžné.

Foto: Ford

Za zmínku stojí také systém automatického parkování do podélných i příčných míst, asistent vyhýbacího manévru pro objetí nenadálé překážky ve vozovce nebo systém, který na základě dat z GPS a z obrazu přední kamery dokáže řidiče upozornit, že najíždí na dálnici v protisměru.

Kdy bude nová Kuga v prodeji a v jakých cenách, zatím nebylo oznámeno. Současná generace dle webu Fordu začíná na 470 tisících korunách.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků