Hlavní obsah
Chevrolet Corvette C8 Foto: Chevrolet

Nový Chevrolet Corvette má ve dveřích ukrytou perličku pro fanoušky

Pro toho, kdo nezná historii Chevroletu Corvette, to bude jen nějaká hlava na štítku ve dveřích. Pro fanoušky je to však perlička, kterou automobilka vzdává hold jednomu z duchovních otců tohoto ikonického sporťáku.

Chevrolet Corvette C8 Foto: Chevrolet
Nový Chevrolet Corvette má ve dveřích ukrytou perličku pro fanoušky

Novou Corvette si může koupit kdokoliv, kdo na ni má dost peněz. Bude s ní jezdit a bude spokojený. Ale pokud není fanouškem, jeden detail mu dost pravděpodobně zcela unikne - obrázek hlavy člověka v kruhu na štítku v rámu dveří.

Všiml si toho web CorvetteBloger a své fotky sdílel na internetu. Tenhle obrázek tu totiž není jen tak. Je to podobizna Zory Arkuse-Duntova, jednoho z duchovních otců první generace Chevroletu Corvette a také jednoho z největších proponentů Corvette s motorem uprostřed.

Zora Arkus-Duntov u Chevroletu Corvette C2

Foto: Chevrolet

Ve všech dosavadních generacích měla produkční Corvette vždy motor vpředu, resp. přesněji mezi přední nápravou a kabinou, a pohon zadních kol.

Generace C8 je první, kdy se motor přestěhoval doprostřed, tedy mezi kabinu a zadní nápravu.

Zleva CERV I, CERV III a CERV II

Foto: Chevrolet

V minulosti ovšem existovalo několik prototypů Corvette s motorem uprostřed, kterým se říkalo CERV - Chevrolet Engineering Research Vehicle. Vývoj prvního z nich začal v roce 1959 sám Zora Arkus-Duntov.

Prototypy s označením CERV byly celkem čtyři. Poslední CERV IV a jeho druhá varianta CERV IV B však měly motor vpředu a karoserii Corvette C4. Byly to totiž testovací muly pro pátou generaci tohoto sporťáku, uvedenou na trh v roce 1996.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Chevrolet na Sauto.cz.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Chevrolet Corvette na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků