Hlavní obsah
 

Nové BMW řady 4 se představuje jako kabriolet, vrací se k plátěné střeše

BMW se v nové generaci kabrioletu střední třídy vzdává pevné skládací střechy ve prospěch jednodušší a lehčí plátěné konstrukce.

 
Nové BMW řady 4 se představuje jako kabriolet, vrací se k plátěné střeše

V segmentu D se první kabriolet od BMW objevil už před 35 lety, pro BMW je tedy účast v pomalu umírajícím segmentu otázkou tradice.

Zatímco minulá generace se od tradiční „trojky” poprvé odlišila číslovkou 4, nové vydání se spolu s kupé liší navíc i kontroverzní přídí s obřími ledvinkami. Rovněž přední světlomety a zadní svítilny jsou shodné s kupé variantou.

Se 4768 milimetry je o 128 mm delší než předchůdce, zatímco šířka se zvětšila o 27 mm na 1852 mm a rozvor se prodloužil o 41 mm na 2851 mm. S nataženou střechou činí výška vozu 1384 mm. Důležité jsou rovněž širší rozchody kol, o 28 mm vpředu a o 18 mm vzadu.

Střechu sundáte za 18 sekund, lze tak učinit až do rychlosti 50 km/h. Díky tomu, že je plátěná střecha lépe skladná, narostl zavazadelník mezigeneračně o 34 litrů na 255 litrů.

Ve čtyřmístném interiéru jsou standardem sportovní sedadla, za příplatek i s takzvaným vzduchovým límcem, ofukem, který žene horký vzduch předním pasažérům za krk. Infotainment lze vybavit obrazovkami s úhlopříčkami až 12,3", respektive 10,25".

Tužší, než býval

Kabriolet je vždy bojem s tuhostí karoserie. Stejně jako „čtyřkové” kupé je i model se skládací střechou vybaven výztuhami spojujícími horní uložení tlumičů s přední částí a dalšími výztuhami v přední části vozu, stejně jako výztužnými prvky v oblasti zadní nápravy.

Dodatečná je dvojice vzpěr pro zesílení zadní části vozidla, zesílené boční prahy, zdvojený plech pod zadními sedadly, hliníkový panel v přední části, zesílený středový tunel v zadní části a tužší podlaha vzadu. Výsledkem je celkově o 4 procenta vyšší statická torzní tuhost novinky v porovnání s jeho předchůdcem.

Stejně jako u kupé přední nápravu tvoří konstrukce se dvěma spodními rameny a svislou pružicí a tlumicí vzpěrou, zadní náprava je víceprvková. V závislosti na motoru a výbavě se poměr hmotnosti na nápravách točí kolem ideálních 50:50.

Nechybí šestiválec

Rovněž nabídka pohonných jednotek kopíruje kupé. Základem je benzinový čtyřválec 420i o výkonu 135 kW, který doplňuje provedení 430i se 190 kW a vrcholný třílitrový šestiválec M440i xDrive o 275 kW.

Vznětovým základem je čtyřválcový dvoulitr 420d s 140 kW, který později doplní i šestiválcové varianty 430d a M440d xDrive. Všechny motory jsou standardně spárovány s osmistupňovou samočinnou převodovkou, nejsilnější jednotky i s pohonem všech kol xDrive.

Novinka se bude vyrábět v německém Dingolfingu, na trh dorazí v březnu příštího roku.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut BMW na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků