Hlavní obsah
Výsledky krevních testů usmrcených osob neprokázaly, že by tyto osoby byly HIV pozitivní. Foto: archiv HZS Plzeňského kraje

Na blížícím se mezinárodním autosalonu v Ženevě (6. až 16. března 2003) si odbudou svoji světovou premiéru nový Opel Speedster Turbo a rovněž Vectra GTS s novým dvoulitrovým motorem ECOTEC Turbo. Unikátní roadster je poháněný uprostřed uloženým přeplňovaným motorem řady ECOTEC o objemu 2,0 l.

Výsledky krevních testů usmrcených osob neprokázaly, že by tyto osoby byly HIV pozitivní. Foto: archiv HZS Plzeňského kraje
Nová turba v opelech

Maximální výkon tohoto turboagregátu činí 147 kW (200 k) a nejvyšší točivý moment 250 Nm je k dispozici už při 1950 ot/min. Vysoký výkon motoru a nízká hmotnost vozu - pouhých 930 kilogramů propůjčují novému modelu Speedster Turbo dynamické parametry nejlepších sportovních vozů. Z klidu na stovku auto zrychluje během pouhých 4,9 sekundy, k elastickému zrychlení z 80 km/h na 120 km/h při zařazeném pátém rychlostním stupni potřebuje jen 5,1 sekundy. Nejvyšší rychlost atraktivního modelu činí více než 240 km/h.

Novinku vyrábí Lotus

Otevřený dvousedadlový roadster, charakteristický svým tuhým hliníkovým rámem a karoserií ze zpevňovaného skelného laminátu, se nejlépe cítí na silnicích plných zatáček, kde se mohou naplno projevit kvality jeho podvozku. Specialisté automobilky Opel dlouho a pečlivě ladili vyspělé sportovní zavěšení modelu Speedster tak, aby jeho nastavení dokonale odpovídalo parametrům přeplňovaného motoru. Poměr výkonu motoru k hmotnosti tohoto vozu představuje jen 4,7 kg/k.

Aerodynamiku modelu Speedster Turbo vylepšují optimalizované přední a zadní spojlery. O dostatečný přívod vzduchu k motoru a brzdám se starají modifikované nasávací otvory v bocích vozu. Speciální sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, osobitá čelní maska a nově řešený interiér umocňuje nekompromisně sportovní image nového modelu Speedster Turbo. Ten se - stejně jako verze Opel Speedster s zážehovým čtyřválcem ECOTEC 2,2 l o výkonu 108 kW (147 k) - vyrábí ve firmě Lotus Cars v anglickém Hethelu.

Nejvýkonnější čtyřválec

Také Opel Vectra GTS zažije v Ženevě další debut, a to s výkonným přeplňovaným motorem. Sportovně laděný model dostane totiž nově vyvinutý celohliníkový zážehový agregát o objemu 2,0 l řady ECOTEC. Se svými 129 kW (175 k) jde o nejvýkonnější čtyřválcový motor určený pro modelovou řadu Vectra.

Vyspělý turbomotor přenáší svůj výkon na přední kola prostřednictvím nové kompaktní šestistupňové převodovky, která zaručuje dokonalé využití jeho výkonového potenciálu. Díky mohutnému točivému momentu motoru 2,0 ECOTEC Turbo, který dosahuje svého maxima 265 Nm v rozmezí 2500 až 3800 ot/min, vyniká Vectra GTS skvělými dynamickými parametry - z 0 na 100 km/h zrychluje během 9,1 s a pro zrychlení z 80 km/h na 120 km/h potřebuje pouze 9,2 s. Maximální rychlost tohoto výrazného modelu činí 230 km/h. Přeplňovaný zážehový čtyřválec, který plní emisní limity normy Euro 4, které vstoupí v platnost lednem 2005, si v průměru řekne jen o 8,9 l bezinu na 100 km.

Nový přeplňovaný dvoulitr, který technicky vychází ze známého hliníkového agregátu řady ECOTEC o objemu 2,2 l, bude Opel nabízet pro verze modelové řady Vectra a také pro nové modely Opel Signum. Pro zdůraznění výjimečnosti nového motoru 2,0 Turbo Opel připraví exkluzivní verze Vectra GTS Turbo. Ty budou vyjíždět na speciálních šestnáctipaprskových kolech z lehkých slitin o rozměru 17 palců.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků