Hlavní obsah

Nová Honda Civic

Novinky, aak

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Před 33 lety se příznivcům automobilky Honda představil poprvé model Civic. Nyní přichází osmá generace. Sériový vůz vychází ze studie představené na letošním autosalónu v Ženevě a světovou premiéru si odbude na mezinárodní přehlídce automobilů ve Frankfurtu nad Mohanem v září.

Článek

Na evropských trzích se objeví v první polovině příštího roku. Designéři měli před sebou tvrdý oříšek. Museli totiž vytvořit důstojného nástupce sedmé generace, která se podílí na celosvětových prodejích Hondy jednou třetinou.

O tom, že nový Civic bude sportovnější s agresivnější, bylo jasno již v Ženevě, kde Honda svůj hlavní trumf představila jako studii. Čelní i zadní svítilny jsou spojeny v jednom pásu, což vůz opticky rozděluje na dvě části. Vpředu sportovní vzhled umocňuje mřížka nasávání vzduchu pro chladič. Trojúhelníkové mlhovky vyvažuje dvojice stejně tvarovaných koncovek výfuku.

.: ANKETA
Která z generací Hondy Civic se vám nejvíce líbí?
Fotogalerie - Historie Honda Civic
Hlasujte v anketě na konci článku.

Zatímco většina nových modelů oproti svým předchůdcům roste, Civic je v některých parametrech menší. S délkou 4250 mm je o 35 mm kratší, s šířkou 1760 je širší o 60 a s výškou 1460 je o 35 mm nižší. Rozvor Civicu osmé generace je 2635 mm, tedy o 50 mm méně než u předchůdce. Automobilka však ujišťuje, že i přes menší vnější rozměry nabízí nový Civic více místa v interiéru. Zde Honda v architektuře přístrojové desky využila tzv. Dual link. Což znamená, že všechna důležitá data jsou v horní části a ostatní v dolní.

Historie Honda Civic
1972uvedení první generace modelu
1976modelu se prodalo 1 milión
1979uvedení druhé generace modelu
1983uvedení třetí generace modelu
1987modelu se prodalo 5 miliónů
1987uvedení čtvrté generace modelu
1991uvedení páté generace modelu
1994uvedena 5dv verze pro Evropu
1995uvedení šesté generace modelu
1995modelu se prodalo 10 miliónů
2000uvedení sedmé generace modelu
2001uveden model s hybridním pohonem
2006uvedení osmé generace modelu

V základní výbavě všech verzí bude ABS a EBD (elektronický rozdělovač brzdné síly). Nechybí ani stabilizační systém VSA. Na nezapnuté bezpečnostní pásy upozorňuje systém nejen pasažéry na předních sedadlech, ale i vzadu. Řidič a spolujezdec vpředu mají pásy s dvojitými předpínači. Honda si věří a tak předpokládá, že v nárazových testech Euro NCAP získá nový Civic 5 hvězdiček z pěti v ochraně posádky, 3 ze čtyř v ochraně chodců a 4 ze čtyř v ochraně dětské posádky.

Civic pod kapotou nabídne tři motory. Všechny přitom budou ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Benzínové motory 1,4 i-DSI 61 kW a 1,8 i-VTEC 103 kW budou mít v nabídce i šestistupňový automat. Třetím agregátem v nabídce bude dieselový 2,2 i-CTDi 103 kW.

Technická specifikace
Motor1,4 i-DSi1,8 i-VTEC2,2 i-CTDi
Zdvih. objem (ccm)133917982204
Max. výkon (kW/ot.min.)61/5700103/6300103/4000
Max. toč. moment (Nm/ot.min.)119/2800174/4300340/2000
Převodovka6m/6a6m/6a6m
Spotřeba (l/100 km)
město7,88,46,6
mimo město5,15,24,3
kombinovaná6,16,45,1
Rozměry (mm) a objemy (l)
Délka4250
Šířka1760
Výška1460
Rozvor2635
Objem zavazadelníku415/485
Objem nádrže paliva50

Anketa

Která z generací Hondy Civic se vám nejvíce líbí?
první
6,4 %
druhá
1,4 %
třetí
1,4 %
čtvrtá
4,3 %
pátá
7,2 %
šestá
14,8 %
sedmá
5,8 %
osmá
58,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1660 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám