Hlavní obsah
Ovládání hybridního pohonu u Peugeotu 508 RXH Foto: Peugeot

Není zájem o hybridy Peugeotu, tak je ruší

Peugeot ruší hned dva své originální nápady na hybridní ústrojí: elektromotor ve spojení s naftovým agregátem a spalovací motor ve spojení se vzduchovým zásobníkem. Není na ně prostě v moderním světě místo.

Ovládání hybridního pohonu u Peugeotu 508 RXH Foto: Peugeot
Není zájem o hybridy Peugeotu, tak je ruší

Už před několika dny se objevily informace o tom, že Peugeot lituje toho, že vůbec vyvíjel jejich Air hybrid, tedy auto, které ukládá přebytečnou kinetickou energii do zásobníků stlačeného vzduchu. Podle Auto.cz, kterému dal rozhovor generální ředitel Peugeot Maxime Picat, je problémem tohoto systému evropská legislativa. Některé země totiž vytváří vlastní podmínky pro dotace a podporu ekologických aut, kde je výslovně řečeno, že budou podporovat ekologické vozy na bázi elektromobilů nebo hybridů s elektromotory.

Podobná situace je pak i u dalšího hybridního systému, který spojuje naftový motor a elektromotor. To je ovšem problém na trzích, kde naftové agregáty nejsou tak žádané, jako je třeba ten veledůležitý čínský. Takže toto hybridní spojení zanedlouho skončí a firma se začne zajímat o benzínové agregáty a jejich spojení v hybridních systémech.

Nutno podotknout, že koncern PSA už dávno přistoupila k radikálnímu ořezu technologických vychytávek. Za oběť třeba padly slavné „koule“ značky Citroën tedy vzduchové pružení tolik známé ze starších modelů.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků