Hlavní obsah

Některé moderní funkce aut řidiči vůbec nepoužívají

Studie americké společnosti J. D. Power zjistila, které funkce v moderních automobilech zákazníci využívají nejvíce a které naopak považují za zbytečné. Ukázalo se, že velkou řadu z nich by někteří nemuseli vůbec mít k dispozici. Většina za tyto asistenty přitom zaplatila vysokou cenu.

Foto: Novinky

Ilustrační foto

Článek

Výzkum byl zaměřen na spokojenost zákazníků s asistenčními systémy a jinými chytrými funkcemi v moderních automobilech a zároveň se odborníci snažili zjistit, jak často a které funkce řidiči nejvíce využívají. Celkově se výzkumníci zeptali více než 110 tisíc respondentů, kteří svá auta zakoupili v roce 2021 a vůz vlastnili minimálně 90 dní.

5 moderních technologií, které bychom v autě nechtěli

AutoMoto

Nejvíce používanou a užitečnou funkcí u moderních aut je podle průzkumu zadní parkovací kamera. Její „vítězství“ ale lze připsat tomu, že se aktivuje vždy, když řidič zařadí zpátečku, takže se nemusí manuálně zapínat. Dobré hodnocení si veze také ovládání jedním pedálem, tedy aktivní rekuperace u elektromobilů.

Důležitou informací je také fakt, že zákazníci často platí za funkce, které v reálném životě absolutně nevyužívají, nebo o nich dokonce ani nevědí. Za tím ovšem stojí i výrobce, který často automobil prodává už s přednastaveným balíčkem, který nelze měnit.

Propadla funkce ovládání gesty, kterou disponuje u svého infotainmentu například BMW. Až 41 ze 100 dotázaných respondentů je totiž s touto funkcí nespokojena a pravidelně ji nepoužívá.

Dalším příkladem je digitální dokupování výbavy, 61 % majitelů aut tuto možnost nepoužívá a 52 % prý vůbec nepotřebuje.

Téměř polovina britských motoristů si myslí, že řídí lépe než autonomní vozy

AutoMoto

Aby společnost mohla průzkum určitým způsobem vyhodnotit, vytvořila tabulku s maximálním počtem bodů rovným 1000. Tabulka pak ukazuje, že zvítězila luxusní divize Hyundai Genesis s 634 body. Hned za ní se s 551 body umístil domácí Cadillac a v těsném závěsu pak Volvo s 550 body. Naopak poslední skončilo Mitsubishi s 373 body.

Absolutním vítězem by se stala Tesla, která získala 668 bodů, nicméně automobilka pro výzkum neumožnila sběr dat ve všech 50 státech USA, a proto nebyla oficiálně zařazena do žebříčku.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám