Hlavní obsah
RUF CTR 2017 Foto: Martin Žemlička, Novinky

Nejúžasnější auto ze Ženevy: staré-nové Porsche

Kdo zná značku RUF, ten zná i speciální verzi CTR z roku 1987, která měla přezdívku Yellow Bird. Byla to famózní úprava tehdejšího Porsche 911 Turbo. A teď na stánku značky stálo další podobné auto. Ale jen z dálky.

RUF CTR 2017 Foto: Martin Žemlička, Novinky
Nejúžasnější auto ze Ženevy: staré-nové Porsche

Novodobý RUF CTR totiž není žádné Porsche. Jen motor z něj pochází a některé díly podvozku. Ale to, co je vidět, je kompletně nové. Jde o první karbonový monocoque s plochým motorem vzadu. Karoserie opět z uhlíkových vláken se snaží velmi připodobnit původnímu vozu, ale je jasné, že tohle je moderní pojetí starého. LED světla, hladké linie, okna vlepená nahladko…

RUF CTR 2017

Foto: Martin Žemlička, Novinky

RUF CTR 2017

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Ovšem vzadu pracuje další fantastická technika. Je to plochý šestiválec 3,6 litru, který ovšem prošel kompletní změnou v dílnách RUF. Výkon 522 kW (710 koní) při 6750 ot./min a točivý moment 880 Nm jsou hodnoty, které dokážou s autem o hmotnosti pouhých 1200 kg pořádně zatočit.

Řidič to ale bude muset mít pořádně v pažích, protože přes manuální šestistupňovou převodovku se posílá všechna síla na zadní kola. Ta mají sice rozměr 305/30ZR19, ale i tak to bude solidní problém, nenechat na prvním startu celé gumy seškvařené za sebou nebo v prvním výjezdu ze zatáčky se nenechat předběhnout zadkem.

O krocení vozu se starají brzdové kotouče o průměru 380 mm vpředu (!) a 250 mm vzadu. Vepředu pracuje šest pístků, vzadu čtyři.

RUF CTR 2017

Foto: RUF Automobile GmbH

RUF CTR 2017

Foto: RUF Automobile GmbH

Pokud jste se zamilovali do tohoto vozu, který v interiéru má ochrannou ocelovou klec, sedadla s alcantarou a jinak karbon, karbon a karbon, pak vás musíme zklamat. RUF už během prvních hodin výstavy oznámil, že všech 30 kusů, které hodlá vyrobit za zatím neupřesněnou cenu, už má svého zájemce.

Tak jim musíme pogratulovat a jen tiše závidět, jak si s vozem vyzkouší zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, na dvoustovku za 9,0 sekundy a maximální rychlost 350 km/h.

RUF CTR 2017

Foto: Martin Žemlička, Novinky

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků