Hlavní obsah

Nejostřejší Jaguar XKR-S GT: vznikne jich víc, než se předpokládalo

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Původně se během březnové premiéry na newyorském autosalonu hovořilo o pouhých 30 kusech nejostřejšího jaguaru. Nyní podle informací Autocaru britská automobilka nabídne k prodeji padesát kusů, dočkat by se měl i evropský trh, se kterým se původně nepočítalo.

BEZ KOMENTÁŘE: Jaguar XKR-S GT na videuVideo: Jaguar

 
Článek

Základem pro nejvýkonnější verzi GT se stal Jaguar XKR-S. Technický základ je stejný, vrcholná verze má však upravenou aerodynamiku (viz zadní křídlo či karbonové doplňky) a jinak nastavený podvozek s odlišným rozchodem i rameny náprav. Rozdílně jsou naladěné pružiny a tlumiče. Díky tomu je XKR-S GT zaměřen více na okruhové ježdění, jeho konkurentem je kupříkladu Porsche 911 GT3.

Foto: Jaguar

Jaguar XKR-S GT (2013)

O pohon se stará vidlicový osmiválec se zdvihovým objemem rovných pět litrů. Motor dosahuje největšího výkonu 550 koní, točivý moment vrcholí na hodnotě 680 Nm. Je spojen výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou, výkon se přenáší na zadní kola. Nechybí elektronicky řízený aktivní samosvorný diferenciál.

Foto: Jaguar

Jaguar XKR-S GT (2013)

Zrychlení 0-97 km/h (0-60 mph) je otázkou 3,9 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při 300 km/h. Vůbec poprvé dostal sériový jaguar karbon-keramické brzdy. Standardem jsou dvacetipalcové pneumatiky Pirelli Corsa s rozměry 255/35 vpředu 305/30 vzadu.

Foto: Jaguar

Jaguar XKR-S GT (2013)

Cena za tento model činí 4,3 miliónu korun, o výrobu se stará oddělení speciální výroby Jaguaru. Původně se hovořilo o třiceti kusech (v prodeji pouze v Severní Americe), nyní britská automobilka hovoří o padesáti kusech. O tom, že by automobil nebyl dostupný v Evropě, nepadlo ani slovo.

Foto: Jaguar

Jaguar XKR-S GT (2013)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám