Hlavní obsah
Prvky uvnitř chrání aerodynamický disk. Foto: Continental

Na obzoru jsou chytré pneumatiky. Samy se dofouknou na správný tlak

Za jízdy lze dofouknout pneumatiky u nákladních a leckterých specializovaných aut. Ovšem nový koncept od Continentalu se umí dofouknout sám, bez příslušenství v konkrétním autě.

Prvky uvnitř chrání aerodynamický disk. Foto: Continental
Na obzoru jsou chytré pneumatiky. Samy se dofouknou na správný tlak

Zatímco vývoj u většiny automobilových součástek je v posledních letech překotný, ve světě pneumatik se spíše ladí směsi a pro laika to zůstává pořád ta stejná černá „věc”.

Ovšem vývoj nespí a koncepty tu jsou stále nějaké. Typicky třeba pneumatika, která nemá vzduch, ale je tvořena z pružných kompozitů a jiných materiálů. Nový koncept od Continentalu ale tlak používá. Jenže si jej umí také sám regulovat.

Prvky uvnitř disku jsou pro účely propagace ztvárněny až designovým způsobem.

Foto: Continental

Studie se jmenuje C.A.R.E., což je zkratka slov connected, autonomous, reliable, electrified. Tedy připojená, autonomní, spolehlivá, elektrifikovaná. Přímo v disku kola jsou umístěny senzory tlaku a teploty. Především ale také odstředivé čerpadlo, které si vlivem otáčení kola umí vyrobit tlak k dohuštění pneumatiky.

Nechybí dokonce ani připojení přes Bluetooth.

Foto: Continental

Díky tomu lze udržet ideální tlak pneumatik. To ostatně bývá častý problém, že řidiči jezdí na podhuštěných „bačkorách”. Ty mají vyšší valivý odpor, což zvyšuje spotřebu.

Může se vám hodit na Zboží.cz:
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků