Hlavní obsah

Muskův marketing narazil u německého soudu, systém Autopilot označen za zavádějící

Novinky, laz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mnichovský soud v úterý 14. července rozhodl, že použití výrazu „Autopilot“ automobilky Tesla k popisu balíčku asistentů řízení je „pro spotřebitele zavádějící“ a zakázal jeho používání v Německu. Jedná se o vůbec první rozhodnutí tohoto typu.

Foto: Tesla

Interiér Tesly Model 3

Článek

Společnost Tesla podle rozhodnutí v Německu nesmí používat názvy „Autopilot” a „Full Self Driving”. Vozidla zde totiž dosud nemají povoleno autonomně řídit na veřejných silnicích. Může se však ještě odvolat.

O tom, že název „Autopilot” pro systém semiautonomního balíčku může znít až příliš „schopně”, se v automobilovém průmyslu mluví už roky. Konkurence se často jistí tím, že své balíčky pojmenují „asistentem”. Německo je prvním trhem, kde by Tesla měla své označení přestat používat.

Naboural do převráceného kamionu, viní Autopilota své Tesly

AutoMoto

„Autopilot” od Tesly udržuje vůz uprostřed pruhu a dodržuje určenou vzdálenost od vozidla jedoucího před ním. Podle neziskového Centra pro ochranu před nekalou konkurencí, které případ k soudu navrhlo, Tesla slibuje více, než funkce dokáže zvládnout.

Od roku 2016 mají zákazníci možnost si pořídit „Plně samočinné řízení”, anglicky „Full Self Driving”, ale za volantem pořád musí sedět řidič, musí pozorně sledovat vozovku a být připraven kdykoliv převzít řízení.

„Autopilot není autonomní systém. Je zde proto, aby poskytoval pomoc řidiči, nestane se neviditelným řidičem. Podporujeme rozhodnutí německé komise. Pojmenování je klíčové a Autopilot je obzvláště zavádějící pojem,“ komentuje pro britský Autocar Matthew Avery ze společnosti Euro NCAP, která provádí crash testy a bezpečnostní zkoušky nových aut.

Tesla je podle Muska blízko autonomnímu řízení nejvyšší páté úrovně

AutoMoto

Jedná se tudíž o autonomní řízení stupně 2 podle stupnice Sdružení inženýrů v automobilovém průmyslu, stejně jako u většiny ostatních pokročilejších systémů na trhu.

Elon Musk přitom nedávno prohlásil, že jeho Tesla už letos směřuje k pátému stupni autonomního řízení, který je tím vůbec nejvyšším. Tehdy by ve vozidle neměl být potřeba ani volant.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám