Článek
Uvedené novinky souvisejí s projektem Rushmore. Upraveno bylo sedm touringových motocyklů, model Trike a modely Custom Vehicle Operations (CVO). Čtyřletý projekt pracoval s tipy zákazníků i dealerů. Cílem bylo zlepšit cestování na dlouhých trasách.
Vývojový posun představují motory největších touringových modelů s vodou chlazenými hlavami válců. Samotné válce mají mírně větší objem, nadále zůstanou chlazeny vzduchem.
Výkony motorů značka H-D tradičně neudává, slibuje ale lepší zátah, což má přispět ke zvýšení pocitu jízdní jistoty. Velké stroje řady Touring (kromě Road King Classic) budou mít hydraulicky ovládanou spojku.
Nová je i brzdová soustava
Inovacemi prošla i brzdová soustava s propojenými brzdami a systémem ABS. Okruhy přední a zadní brzdy se spojují jen při brzdění v rychlostech nad 40 km/h. Netradičním rychlostním omezením chce Harley-Davidson zabránit možným potížím s dávkováním brzdy při manévrování v nízkých rychlostech na obtížném povrchu.
Brzdy se systémem ABS budou nově k dispozici v základní výbavě i na řadě Sporster (kromě základního modelu Iron 883 – tam za příplatek).
Na vybraných modelech H-D 2014 se objevuje osvětlení s LED denním svícením Daymaker, případně nové duální halogenové světlomety. Kvůli bezpečnosti konstruktéři zvýšili i svítivost všech ostatních světel. V této souvislosti se na turistické modely dostává i osvícení koncové hrany kufru. Optimalizacemi prošly také kapoty nebo kufry.
Palubní počítač vlajkových modelů bude možné ovládat přes velký barevný dotykový displej. K dispozici je navigace a hlasové ovládání přes Bluetooth komunikátor v přilbě. Celý systém je připravený i na propojení s mobilním telefonem. Zvládne také automatické čtení přijatých krátkých textových zpráv.
Nové modely Harley-Davidson se v nabídce u českých prodejců dají čekat koncem letošního roku. Cenovky by se od současných modelů neměly výrazně lišit.
Do konce července prodal Harley-Davidson v Česku 263 strojů. Podle statistik Svazu dovozců motocyklů je to o sedm strojů víc než za stejné období loni.