Hlavní obsah

Mini dostalo pět dveří, poprvé ve své historii

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mini se nedávno začalo prodávat ve třetí generaci. Kromě klasické třídveřové verze se nově ukázalo provedení, které přidává dvoje další dveře v zadní části. Pokud nepočítáme poněkud přerostlý coutryman, jde o první klasické Mini s pěti dveřmi.

Foto: Mini

Mini (pětidveřová verze, 2014)

Článek

Šestnáct centimetrů navíc dostalo pětidveřové provedení proti výchozímu „třídvířku”. Celková délka činí 3982 mm, u verzí Cooper S a Cooper SD překonává hranici čtyř metrů (4005 mm). Ve srovnání se standardním Mini má nový model prodloužený rozvor o 72 mm (celkem 2567 mm). O kolik se zvýšila hmotnost zatím Mini neuvádí.

Foto: Mini

MIni (pětidveřová verze, 2014)

Výrobce uvádí, že vzadu je o 72 mm více prostoru v podélném směru, o 15 mm více prostoru pro hlavu a o 61 mm více na šířku ve výšce loktů - vzadu by se tak mohla bez větších problémů svézt dvojce dospělých, což u třídveřové, třebaže proti minulosti prodloužené, verze na delší cesty úplně nejde. Zavazadlový prostor narostl o 67 na celkových 278 l; zadní opěradla dělená v poměru 60:40.

Foto: Mini

MIni (pětidveřová verze, 2014)

Technika ani vzhled se neměnily

Na technice v Oxfordu vyráběného miniauta se nic neměnilo, stejná bude i nabídka motorů (dva zážehové, dva dieselové) a převodovek. Počítat tak můžete s benzínovým tříválcem (136 k a 230 Nm) a dvoulitrovým čtyřválcem (192 k a 280 Nm). Dieselové motory zahrnují tříválec o zdvihovém objemu 1,5 litru a výkonu 116 k a 270 Nm a čtyřválcový dvoulitr (170 koní a 360 Nm). Prodejní ceny zatím pro Českou republiku oznámeny nebyly.

Jak jezdí nejnovější třetí generace s interním kódem F56 se dočtete v našem prvním testu. [celá zpráva]

Foto: Mini

MIni (pětidveřová verze, 2014)

Foto: Mini

MIni (pětidveřová verze, 2014)

Reklama

Výběr článků

Načítám