Hlavní obsah
Mercedes-Benz Vito Tourer Foto: Mercedes-Benz

Divize Mercedes-Benz Vans představila facelift jednoho ze svých klíčových modelů, užitkové dodávky i osobního modelu Vito. Zmodernizovánu má řadu motorizací i novou kabinu. Na český trh dorazí v druhé polovině roku.

Mercedes-Benz Vito Tourer Foto: Mercedes-Benz
Mercedes Vito má po faceliftu

Nové Vito a eVito Tourer na první pohled jen těžko rozeznáte od současné varianty, protože se Mercedes rozhodl jít cestou neměnit to, co funguje. I proto si zachovalo svůj design, a má pouze přepracovanou mřížku chladiče a lakované nárazníky.

V interiéru dostalo Vito také celou řadu vylepšení. Tím hlavním je asi fakt, že i to nejzákladnější rádio pro skříňovou verzi dodávky nabízí přijímač DAB+ vysílání a má i Bluetooth rozhraní pro připojení telefonu a přehrávání hudby. Verze Audio 30 a 40 pak mají sedmipalcovou dotykovou obrazovku a umožňují Apple Car Play i Android Auto. Interiér může nově zdobit i odolná tkanina Caluma a výdechy klimatizace jsou ve Vitu poprvé v kulatém turbínovém designu.

Největším trhákem Mercedesu jsou ale hlavně nové motory. Skříňové Vito může být k dispozici hned se čtveřicí dieselových čtyřválců. Verze 110 a 114 CDI mají shodně zdvihový objem 1,8 litru a výkony 102 a 136 koní. Silnější motory 116 a 119 CDI pak objem 2,0 litru a výkony 163 a 190 koňských sil při točivém momentu 380 a 440 Nm.

Mercedes-Benz Vito Tourer

Foto: Mercedes-Benz

Stejné motorizace pak jsou k dispozici i pro Vito Tourer a užitkově-osobní model Mixto. Pro oba je ale ještě exkluzivně k dispozici vrcholná verze 124 CDI o výkonu 239 koňských sil a točivém momentu 500 Nm.

Nejslabší motorizace 110 CDI bude u všech modelů dodávána pouze se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. U verze 114 CDI a všech ostatních je pak možno auto osadit úspornou automatickou převodovkou 9G-TRONIC s řadou jízdních režimů. Standardní verze 116 CDI, 119 CDI a 124 CDI jsou pak dodávány se zadním pohonem, ale volitelně mohou mít i systém pohonu 4x4.

Mercedes pak nezapomněl ani na eVito Tourer, elektrickou dodávku, kterou si budou moci zákazníci objednat hned ve dvou délkách, a to 5140 a 5370 mm. Pod kapotou má elektromotor eATS o výkonu 150 kW, tedy 204 koní, a s točivým momentem 362 Nm.

O výkon se pak starají pod řidičem uložené lithium-iontové baterie s maximální kapacitou 100 kWh, které mají dojezd i 421 km a mohou se na rychlonabíjení dobít do kapacity 80 % za 45 minut.

Facelift Vito, Vito Tourer, Vito Mixto lze objednávat už od 16. března letošního roku a ceny začínají na 549 tisících korun s tím, že se jedná o skříňovou dodávku v nejnižší výbavě a motorizaci. Elektrické eVito Tourer dorazí na český trh v druhé polovině roku 2020.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Mercedes na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků