Článek
Proti BMW bývala auta s logem třícípé hvězdy méně výrazná, a ačkoliv rovněž měla a mají klasickou koncepci s pohonem zadních kol, nikdy nepůsobila tak sportovně. Od nové generace třídy E by se to mohlo změnit, protože zcela jiný design působí vyzývavě a stopy po usedlosti minulých generací na něm už nenajdete. Dynamicky tvarovaná maska s výraznými otvory pro přístup vzduchu, velká světla (s LED pásem pro denní svícení), to vše způsobí vedení mnichovské automobilky vrásky.
Poháněná jsou klasicky zadní kola, později pravděpodobně přijdou i verze 4x4, ačkoliv ty zatím Mercedes oficiálně nepotvrdil. V nabídce je jak šestistupňová manuální převodovka, tak automat 7G-Tronic, který má o jeden stupeň navíc.
V nabídce jsou tři naftové a hlavně šest benzínových motorů. Základem je dvoulitrový čtyřválec s výkonem 135 kW/184 k. Tento motor se dodává i ve verzi s výkonem 155 kW (211 k). Zajímavější jsou tři šestiválce s výkony 185, 225 a 245 kW. Prozatímním vrcholem je verze R500, kterou pohání osmiválec s výkonem 300 kW (408) a točivým momentem 600 Nm.
Všechny čtyři omlazené karosářské verze třídy E (sedan, kombi, kupé, kabriolet) se v polovině ledna ukážou ve světové výstavní premiéře na detroitském autosalonu. Prodej bude postupně zahájen v dubnu, ceny teprve budou zveřejněny.