Hlavní obsah
Mercedes-Benz Concept IAA (na snímku) se představil v roce 2015 jako ideál aerodynamiky. Jak bude vypadat ideál bezpečnosti, zatím není známo. Foto: Mercedes-Benz 2x

Mercedes má představit koncept auta, které prý nebude možné nabourat

Idea silnic zcela bez nehod je sice lákavá, leč utopická. Mercedes-Benz se jí přesto chce přiblížit. Ještě v letošním roce má představit koncept automobilu, který prý nelze nabourat. Některé z jeho technologií jsou prý velmi blízko sériové výrobě.

Mercedes-Benz Concept IAA (na snímku) se představil v roce 2015 jako ideál aerodynamiky. Jak bude vypadat ideál bezpečnosti, zatím není známo. Foto: Mercedes-Benz 2x
Mercedes má představit koncept auta, které prý nebude možné nabourat

Globální šéf výzkumu a vývoje u Mercedesu Ola Källenius si myslí, že takové auto je možné postavit. „Bezpečnost je jádrem DNA Mercedesu a konečným cílem je nula nehod v dopravě,“ cituje ho australský web Motoring.

Koncept by se měl jmenovat ESF (Experimental-Sicherheitzfahrzeug, Vozidlo experimentální bezpečnosti) a na otázku, co dokáže, odpověděl Källenius jen, že máme počkat a uvidíme. Dají se očekávat vylepšení na poli technologií pro předcházení nehodě a také na poli systémů ochrany posádky při ní.

„Věci jako autonomní řízení a sofistikované jízdní asistenty pomáhají ke snížení počtu dopravních nehod. Protože téměř všechny nehody jsou zapříčiněny lidskou chybou,“ komentoval situaci Källenius.

Mercedes-Benz ESF z roku 2009 byl založen na tehdejší třídě S.

Foto: Mercedes-Benz

Idea je, že pokud jsou auta ovládána neustále se učící umělou inteligencí a všechno je řízeno cloudovým „centrálním mozkem“, nikdo by na silnicích neměl umřít. Ovšem to by všechna auta na silnicích musela být nová a schopna autonomní jízdy.

Källenius neuvedl, zda bude koncept založen na třídě S, podobně jako starší koncept ultrabezpečného auta, který byl představen před deseti lety. Prozradil ale, že některé technologie jsou „velmi blízko nasazení do sériové výroby“.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků