Hlavní obsah

Mercedes-AMG C 43 přišel v nové generaci o dva válce, výkon ale nechybí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nová třída C od Mercedesu má první verzi od sportovní divize AMG. Slabší z chystaných variant znovu nese název C 43. Oproti šestiválcovému předchůdci se ale spoléhá na čtyřválec s inovativní technologií.

Mercedes-AMG C 43 4MaticVideo: Mercedes-Benz

 
Článek

Mercedes si na začátku dubna připsal světové prvenství, když představil čtyřválec v SL 43, dvoumístném roadsteru, vybavený elektrickým turbodmychadlem. Nyní byla stejná technologie zavedena do nového sedanu a kombi Mercedes-AMG C43 4Matic.

Oba vozy používají v podstatě stejný motor s kódem M139l, 2litrový řadový čtyřválec vybavený 48V technologií, což mimo jiné znamená, že se jedná o mildhybridy. Kombinovaný startér-generátor nabídne krátkodobě zvýšení o 14 koní při nižších otáčkách a navíc funkci „plachtění“.

Mercedes SL dostal základní verzi se čtyřválcem

AutoMoto

Zatímco ale motor v SL dosahuje výkonu 381 koňských sil při 6 750 otáčkách za minutu, v C 43 má 408 k při stejných otáčkách. C43 má také o 20 Nm točivého momentu více, konkrétně kulatých 500 Nm při 5 000 ot./min.

Motor spolupracuje s devítistupňovou samočinnou převodovkou. Jak už název napovídá, C 43 4Matic má pohon všech kol. I díky tomu zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,6 sekundy.

Test Mercedesu C 220 d: Opravdová limuzína nemusí mít pět metrů

Testy

Vizuálně se novinka od „běžných” mercedesů třídy C liší oběma nárazníky, přední maskou se svislými liniemi a čtveřicí výfukových koncovek na zádi. Uvnitř najdete odlišné materiály, sportovní sedadla a volant s otočnými ovladači pro volbu jízdních režimů a dalšího přizpůsobení techniky.

Český ceník zatím není dostupný, novinka se na trh dostane ještě letos.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám